Ceny supersportů z dílny Koenigseggu se sice šplhají do astronomických hodnot, které si neumí běžný smrtelník ani představit, přesto nemá švédská automobilka problém s odbytem. O tom svědčí i fakt, že za posledních 10 měsíců dokázala vyprodat celou produkci Agery RS.
Samozřejmě se nejedná o nějaké závratné číslo. Celá produkce Agery RS s výkonem 866 kW (1177 koňských sil) činí pouhých 25 vyrobených kusů Jedná se tak o velice jedinečné stroje. Jejich budoucí majitelé si je často nechávají na zakázku upravit, a je tak nepravděpodobné, že se na světě najdou dvě totožné Agery RS.
Tato severská zběsilost je samozřejmě odvozena od běžné Agery. Verze RS dokáže ze svého „pětilitru“ V8 „vyždímat“ téměř o 200 koní více. Úprav se dočkala i po aerodynamické stránce.
Automobilka z Ängelholmu se pyšní tím, že díky enormnímu zájmu dokázala 25 kusů udat za pouhých 10 měsíců. To i přes to, že za jeden vůz jeho majitelé utratí zhruba dva miliony dolarů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?