Volkswagen Phaeton definitivně končí, továrna v Drážďanech se dočasně uzavře

Volkswagen Phaeton příští rok po čtrnácti letech skončí.
Volkswagen Phaeton příští rok po čtrnácti letech skončí., foto: Volkswagen
ar6 18. prosince 2015 6:15
Sdílej:

Když Volkswagen v roce 2002 představoval Phaeton, bylo jeho cílem ohrozit zavedenou konkurenci v podobě Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedesu třídy S. Speciálně pro sestavování luxusního sedanu byla navíc vybudována prosklená továrna v Drážďanech. Jak to bylo s modelem, do něhož vývoje šla investice ve výši 27 miliard korun, dál už nejspíš všichni vědí.

Vzhledem k prodejní mizérii, kvůli níž se dokonce denní produkce smrskla na osm automobilů, je až s podivem, že Volkswagen stále udržuje Phaeton ve značně ztrátové výrobě. Podle agentury Reuters nicméně tato anabáze pomalu spěje ke svému konci.

V březnu příštího roku bude produkce modelu ukončena a následně se zavřou také brány továrny jako takové. Ne že by ji snad chtěl Volkswagen srovnat se zemí, ale musí proběhnout úpravy potřebné k tomu, aby se tam v budoucnu daly vyrábět jiné modely.

V Drážďanech pracuje nyní celkem 500 zaměstnanců, z toho 300 se jich přímo podílí na výrobě Phaetonu. Tito lidé budou minimálně dočasně přesunuti do Zwickau, kde Němci vyrábějí Passat a Golf. Tento přesun bude mít nicméně efekt na asi 600 dočasných pracovníků, kteří příští rok přijdou ve Zwickau o zaměstnání. Odbory chtějí alespoň část z tohoto čísla zaměstnat v továrně Porsche.

Co se týče Phaetonu číslo dvě, ten byl pro sériovou výrobu potvrzen již před časem. Vzhledem k nutným opatřením, která souvisí s kauzou Dieselgate, však dojde ke zpožděnému náběhu výroby, takže novinku spatříme až někdy v roce 2019. Půjde mimochodem o čistě elektrický vůz, jehož produkce by měla opět probíhat v Drážďanech.

Zdroj: Reuters

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.