Emisní skandál koncernu Volkswagen, zvaný Dieselgate, byl poprvé zjištěn v září letošního roku, kdy agentura EPA zveřejnila zprávu o tom, že německý výrobce podvádí při laboratorních testech. Nyní nastává čas nápravy a placení pokut, jenže dle slov agentury Reuters může dojít i na nejhorší – prodej některé automobilky, spadající pod německý koncern.
Bylo předem jasné, že Volkswagen nemá dostatečné úspory na zaplacení veškerých pokut a napravení pohonných jednotek. Proto si od několika bank vypůjčil rekordní částku 20 miliard eur (cca 540 miliard korun), aby tak mohl splatit veškeré pohledávky po celém světě. Jenomže vypůjčený úvěr musí být vrácen bankám v plné výši za jeden rok, a proto Volkswagen přemýšlí nad tím, jak bude jednat v případě nevčasného splacení.
Pokud koncern opravdu nebude schopný vrátit peníze, první filiálka, které se zbaví, bude divize pohonných jednotek od MANu. Jestliže to stále bude málo, Volkswagen zřejmě bude zvažovat prodej jedné ze svých automobilek. V úvahu připadají, dle slov agentury Reuters, následující značky - Bentley, Lamborghini nebo nedávno koupené Ducati. Která značka si vytáhne černého Petra, to zatím není jasné a navíc, Volkswagen může dodržet termín splacení.
Nutno říci, že Volkswagen již započal finanční restrukturalizace, poněvadž potřebuje finanční prostředky k napravení emisního skandálu. Konkrétně 1,9 miliardy eur ušetří díky snížení počtu verzí i výbav u modelů Volkswagen, dále sníží roční investice o 1 miliardu eur a v plánu jsou samozřejmě i další úsporná opatření. Například včera Škoda oficiálně potvrdila, že nepředstaví nástupce Roomsteru a menší podíl na tom má určitě i kauza Dieselgate.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?