Renault chce oživit další automobilku východního bloku. Bude to dobrý tah?

ar6, 17. října 2015, 16:30 Google+

Koncem 90. let převzal Renault plnou kontrolu nad rumunskou Dacii, poměrně nedávno pak spolu s Nissanem majoritně vstoupil do AvtoVAZu, vyrábějící automobily pod značkou Lada. Podle posledních zpráv však Francouzi nemají značek bývalého východního bloku dost a plánují oživit také jméno Moskvič.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Logo automobilky Moskvič. Vrátí ho Renault zpět na automobilovou mapu?

Logo automobilky Moskvič. Vrátí ho Renault zpět na automobilovou mapu? | foto: autowp.ru

Sdílejte článek

Sovětská a později ruská automobilka vznikla v roce 1929, přičemž o rok později začala v jejich továrnách výroba Fordů A a AA. Mezi lety 1933 a 1939 se značka stala pobočkou GAZu a během války vyráběla kromě vojenské techniky také automobil KIM 10, což byl opět licenční Ford. Prvním automobilem se značkou Moskvič byl až po válce vyráběný typ 400, známý jinde ve světě jako Opel Kadett (výrobní linku si Rusové v rámci konfiskace přivezli z Německa).

img-responsive

Prvním autem se jménem Moskvič byl typ 400 z poválečné éry. | foto: autowp.ru

Prvním opravdu úspěšným exportním typem se stal sedan 407, což byl modernizovaný typ 402, představený koncem padesátých let. Vůbec nejúspěšnější období automobilky ale přišlo s představením typů 408 a 412, někdy označované také jako Moskviče třetí generace, v šedesátých letech. V polovině sedmdesátých let pak přišla modernizace obou souběžně vyráběných typů - z 408 se stala 2138 a ze 412 typ 2140.

img-responsive

Největší úspěch na domácím i exportním trhu zaznamenal typ 408 a 412 (na snímku). | foto: autowp.ru

Čtvrtou generaci automobilů Moskvič představoval v roce 1986 typ 2141 Aleko, využívající díly Simcy 1307 a Audi 80. Jeho prodejní úspěch ale nebyl tak velký, jako u předcházejících typů 408 a 412. Vůbec poslední modelovou řadou se jménem Moskvič se stal typ 2142, nabízený ve verzích Knjaz Vladimir (rodinný sedan), Ivan Kalita (luxusní limuzína) a Duet (luxusní kupé). Ani jeden z modelů však prodejně příliš neuspěl a ruského výrobce řada 2142 přivedla do finančních potíží. V roce 2002 skončila výroba automobilů a následně došlo k bankrotu značky. Definitivní zánik přišel před pěti lety. V některých výrobních halách dnes probíhá montáž Renaultů pro ruský trh.

img-responsive

Netradičně tvarovaný sedan Ivan Kalita řady 2142 už byl jen labutí písní Moskviče. | foto: autowp.ru

A právě francouzský výrobce se podle agentury AFP zabývá myšlenkou na oživení kdysi slavného výrobce. Údajně už dokonce podal na příslušných úřadech dokumenty, potřebné pro získání ochranné známky.

Někdo by se mohl ptát, proč se vůbec Renault zajímá o oživení dalšího slavného historického jména. Ve spolupráci se svým japonským partnerem Nissanem totiž chce posílit pozici na ruském trhu (meziročně se jeho prodeje propadly o třetinu), kde je cílem „urvat“ v příštím roce 40procentní podíl. Připomenu, že vedle Renault a Nissanu má aliance jako želízka v ohni ještě Ladu a Datsun.

Vytisknout

Diskuze: Renault chce oživit další automobilku východního bloku. Bude to dobrý tah?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW 325i Allrad (E30)

BMW nabízí už 30 let pohon všech kol pro své modely, který vůz ho dostal první?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud