V Paříži 1. června 2014 byla oficiálně založena automobilka DS. Jedná se o pokus známého Citroënu prorazit na trhu luxusních a exklusivních vozů. Citroën tak provedl v podstatě stejný krok, který předvedla Toyota s Lexusem, Honda s Acurou nebo Nissan s Infinity.
Automobilka DS nedávno opustila svět rally. To z důvodu, že světu rally stále vládne Citroën a DS by se rádo oprostilo od spojení se svou mateřskou značkou. To je také důvod, proč DS uzavřela smlouvu se závodním týmem série Formule E, Virgin Racing.
Na základě zkušeností se stavbou monopostu pro ekologické, formulové, závodění nyní DS zakládá svou sportovní divizi, která nese název DS Performance.
Bude se jednat o technologické středisko DS, které bude zodpovědné za vývoj zcela nových hybridních technologií, elektromotorů a tak dále. Tyto technologie budou vyvíjeny na základě zkušeností, které DS získává právě na během stavby a provozování monopostů formule E.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?