Společnost Hyundai prodala celosvětově v červnu 408.026 vozidel, což je o 5,0 % více, než za předcházející měsíc. Za prvních šest měsíců tohoto roku bylo celosvětově prodáno 2.416.626 vozů Hyundai.
Na domácím trhu vykázal Hyundai v červnu meziroční zvýšení prodeje o 4,8% s 62.802 prodanými vozy. Prodeje na zahraničních trzích klesly meziročně o 2,2% na 345.224 prodaných kusů.
Dodávka vozů z korejských závodů vzrostla o 11,3% ve srovnání s červnem minulého roku, dodávky z automobilek v Brazílii, České republice a Turecku vzrostly meziročně o více než 10%. Čísla z indických a ruských továren také narostla a to o 3,9% resp. 7,2%. Nicméně celková dodávka ze zámořských závodů klesla v červnu o 7,6% ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku v důsledku poklesu výroby v Číně a USA.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?