Nový systém měření emisí v praxi: I nejmenší ostrý Volkswagen vykazoval o 15 % vyšší hodnoty

-mao / AutoRoad.cz, 5. prosince 2017, 14:29 Google+

První model automobilky Volkswagen, malý ale výkonný Up! GTi, podstoupil nový systém měření emisí v reálném provozu, označovaný zkratkou WLTP. A jak se dalo očekávat, oproti dříve používanému systému NEDC stouply jak hodnoty emisí CO2, tak reálná spotřeba - a to až o 15%.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Up GTi

Volkswagen Up GTi | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Laboratorní systém testování spotřeby a emisí NEDC (New European Driving Cycle) byl používán bez výrazných změn již od roku 1997. Po kauze Dieselgate se však ukázalo, že tento systém měření je neefektivní a řada automobilek už přišla na způsob, jak ho obcházet. To vyšlapalo cestu novému testovacímu programu, označovanému zkratkou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), který by měl být mnohem přesnější a náročnější na oklamání.

Během nového režimu měření emisí totiž bývá dosahováno vyšších rychlostí a vůz je podrobován tvrdším akceleracím i prudkému brzdění. Test se také vztahuje na vozy s různými stupni výbavy, čímž jsou zajištěny nejlepší i nejhorší možné výsledky. Až do září roku 2018 budou obě metody používány současně, ovšem poté už budou zákazníkům prezentovány pouze hodnoty naměřené prostřednictvím WLTP. 

Prvním vozidlem se značkou VW na kapotě, které měření touto procedurou podstoupilo, se stal ostrý prcek Up! GTi. Že jsou naměřené hodnoty vyšší, to asi není žádným překvapením. Otázkou však celou dobu bylo, o kolik procent hodnoty vzrostou. V případě emisí vzrostla hodnota z 110 g/100km na 127-129 g/100 km. Spotřeba povyskočila z 4.8 l/100km na 5.6 l/100 km. Obě hodnoty se tak posunuly směrem vzhůru zhruba o 15 %.

Pro model VW Up! GTI se tím ale nic nemění. Jeho výroba byla naplánována na konec tohoto roku a již od začátku příštího roku by měl být zákazníkům k dispozici. Cena na německém trhu byla stanovena na částku 16.975 Euro, tedy cca 434 tisíc korun.

Za to dostanete pořádně ostrého prcka s tříválcovým přeplňovaným motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8.8 sekundy. Uvnitř pak čeká interiér odkazující na éru slavného Golfu GTI první generace.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nový systém měření emisí v praxi: I nejmenší ostrý Volkswagen vykazoval o 15 % vyšší hodnoty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Nadšený řidič motokáry nedokázal odolat prvnímu sněhu

VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

fiat punto

Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

Ilustrační foto

Pozor na sváteční kocovinu, zítra by vás mohla připravit o řidičák

Tekuté stěrače vám mohou za volantem hodně pomoci, ovšem jejich aplikaci byste neměli podceňovat

Tekuté stěrače mají smysl. Jaké zvolit a jak je správně aplikovat?

reklama
reklama

Doporučujeme

Alpine A110 Première Edition

OBRAZEM: Alpine A110 Premiere Edition: Francouzský hrdina sedmdesátých let se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  4. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  5. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

  6. Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

reklama

Zprávy odjinud