Navrhované emisní limity jsou agresivní. Budoucnost EU však patří ekologii

-jka / AutoRoad.cz, 12. listopadu 2017, 10:14 Google+

Aktuálně projednávaný návrh v Bruselu má jasný vzkaz: "Nové osobní automobily a dodávky by v Evropské unii měly mít v roce 2030 o 30% nižší emise, než v roce 2021." Evropský automobilový průmysl takový návrh pochopitelně kritizuje. Nejen že bude složité takové cíle splnit, ale plnění tak přísných emisních limitů navíc značně znevýhodní evropské automobilky oproti zahraniční konkurenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ekologie

ekologie | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Návrh komise konkrétně upravuje snížení emisí osobních automobilů i dodávek, a to tak, že budou muset mít v roce 2025 o 15%, a v roce 2030 o 30% nižší emise, ve srovnání s rokem 2021. 

"Dnešní sada návrhů nastavuje pro evropské výrobce podmínky tak, aby světový energetický přechod vedli a nebyli ve vleku ostatních. Pobídne je k výrobě nejlepších, nejčistších a konkurenceschopných aut," uvedl evropský komisař pro klimatické změny Maroš Šefčovič. 

"Současný návrh je velmi agresivní," uvedl generální tajemník ACEA (Evropské sdružení výrobců automobilů) Erik Jonnaert. Upozornil, že splnění stanovených cílů bude úzce souviset s tím, jak se bude vyvíjet zájem o automobily s alternativním pohonem. "Evropa potřebuje mnohem větší investice do infrastruktury pro dobíjení a tankování automobilů s alternativním pohonem, aby mohla předpokládat, že spotřebitelé po celé EU taková auta přijmou," prohlásil.

A jaké hrozí sankce? Pokud automobilka svůj emisní cíl přesáhne, může od komise dostat pokutu 95 eur (cca 2 500 korun) za každý! gram CO2 na kilometr navíc, za každý v tom roce nově registrovaný automobil. 

Součástí projednávaných návrhů je i snaha podpořit nákupy "čistých" automobilů veřejným sektorem. Tato podpora je prozatím v každém státě individuální, ovšem jak je vidět například v Norsku, které je průkopníkem a vedoucím žebříčku v prodeji "čistých" aut, jakékoliv zvýhodnění potencionální kupci vítají (nižší/žádná silniční daň, vjezd/parkování zdarma v centru města atp.)

Přesto by tento vývoj neměl vést ke konci osobních aut se spalovacím motorem. Podle komise bude takový motor mít v roce 2030 v EU stále asi 80 procent automobilů.

Vytisknout

Diskuze: Navrhované emisní limity jsou agresivní. Budoucnost EU však patří ekologii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Jaguar XJ Coupe by Carlex Design

Takto vypadá jeden z nejvzácnějších modelů Jaguaru XJ Coupe

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud