DISKUZE K ČLÁNKU

Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Automobily na palivové články byly a mnohými stále jsou považovány za budoucnost, ovšem na rozdíl od elektromobilů mají jednu markantní nevýhodu: chybějící infrastrukturu. Na to již doplácí Toyota v USA se svým modelem Mirai, jehož prodeje váznou právě kvůli nedostatku speciálních čerpacích stanic.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr Č.

    Petr Č.

    86.63.219.XXX
    Vodík se nechytá proto, že je to ekonomický nesmysl. Jen množství elektrické energie, která je potřeba k získávání vodíku je zcela neúměrná tomu, kolik energie pak vodík poskytne automobilu. Takže musíte vytvořit elektřinu, abyste vytvořili vodík, tento proces má účinnost v nejlepším 70%. Následně vodík vezmete a spálíte v motoru, který má účinnost tak 30%, když budu hodný.
    Oproti tomu Li-Ion baterie má účinnost nabíjení v horším případě 80% a totéž platí o účinnosti elektromotoru. Takže zatímco vodík v nejlepším případě poskytuje 21% z vynaložené energie k jeho získání, na pohon auta, elektromobily v nejhorším případě 64%. O dvě třetiny více. Takže za to, co na vodík jezdí jedno auto, můžou elektroauta jezdit 3.
    Ano, je potřeba postavit více elektráren kvůli přechodu z ropy na elektriku, ale 3x méně, než v případě vodíku.
    Mimochodem vodík se masově vyrábí z fosilních paliv, takže pokud chcete mít tento zdroj vodíku, tak jste vůbec nic ekologicky nevyřešili. Dlouhodobě je jediná možnost elektrolýza a její účinnost jsem popsal výše.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Jiří M.

      Jiří M.

      194.107.2.XXX
      Kdyby jste vedel jak palivovy clanek funguje, tak nemuzete napsat takovy nesmysl. U techto aut se vodik nepali v motoru, ale chemickou reakci za pomoci membrany vyrabi elektricky proud. Je to v podstate galvanicky clanek. Proto se tomu rika palivovy clanek a ne motor na vodik. Takze veskere cisla o ucinnosti motoru jsou naprosty nesmysl.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Petr Č.

        Petr Č.

        194.228.11.XXX
        OK, svou chybu rád uznám, to jedno číslo o účinnosti spalovacího motoru je tedy irelevantní. Takže namísto spálení tu máme další přeměnu zpět na elektrickou energii o účinností při nejlepším 70% a hned za tím elektromotr s již zmiňovanou účinností 80%, ale protože chci hrát karty co nejvíc ve prospěch vodíku, tak elektromotory dokáží mít účinnost i 90%. Takže celková účinnost ze vodíkového pohonu od prvního použití elektrické energie na získání vodíku není 21%, ale 44%. Pořád výrazně méně, než pro elektromobil a pro ten jsem počítal vždy nejhorší účinnosti. Pokud bych stejně jako pro vodík počítal ty nejvyšší účinnosti nabíjení a elektromotoru, tak jsme na 80%.
        Chápu, že mi to chcete natřít, ale ten problém se spotřebou elektrické energie pro výrobu vodíku je tu pořád.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit

Aktuálně

Grandtour stále nemůže najít náhradu za Stiga, poslední kandidát doslova vyletěl

Poslední kandidát na Stiga doslova vyletěl. Grandtour stále řeší svého "Američana"

Tesla Semi

Tesla odhalila ceny elektrických tahačů Semi. Jsou nižší, než se čekalo

Peugeot

Tipy na vánoční dárky? Pro fanoušky Peugeotu jasná volba

Volkswagen uvádí na český trh omlazený Amarok.

Volkswagen Amarok získal ocenění International Pickup Award 2018

Ilustrační foto

Špatné parkování jako trestný čin? Tady končí legrace

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama