DISKUZE K ČLÁNKU

Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Automobily na palivové články byly a mnohými stále jsou považovány za budoucnost, ovšem na rozdíl od elektromobilů mají jednu markantní nevýhodu: chybějící infrastrukturu. Na to již doplácí Toyota v USA se svým modelem Mirai, jehož prodeje váznou právě kvůli nedostatku speciálních čerpacích stanic.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr Č.

    Petr Č.

    86.63.219.XXX
    Vodík se nechytá proto, že je to ekonomický nesmysl. Jen množství elektrické energie, která je potřeba k získávání vodíku je zcela neúměrná tomu, kolik energie pak vodík poskytne automobilu. Takže musíte vytvořit elektřinu, abyste vytvořili vodík, tento proces má účinnost v nejlepším 70%. Následně vodík vezmete a spálíte v motoru, který má účinnost tak 30%, když budu hodný.
    Oproti tomu Li-Ion baterie má účinnost nabíjení v horším případě 80% a totéž platí o účinnosti elektromotoru. Takže zatímco vodík v nejlepším případě poskytuje 21% z vynaložené energie k jeho získání, na pohon auta, elektromobily v nejhorším případě 64%. O dvě třetiny více. Takže za to, co na vodík jezdí jedno auto, můžou elektroauta jezdit 3.
    Ano, je potřeba postavit více elektráren kvůli přechodu z ropy na elektriku, ale 3x méně, než v případě vodíku.
    Mimochodem vodík se masově vyrábí z fosilních paliv, takže pokud chcete mít tento zdroj vodíku, tak jste vůbec nic ekologicky nevyřešili. Dlouhodobě je jediná možnost elektrolýza a její účinnost jsem popsal výše.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Jiří M.

      Jiří M.

      194.107.2.XXX
      Kdyby jste vedel jak palivovy clanek funguje, tak nemuzete napsat takovy nesmysl. U techto aut se vodik nepali v motoru, ale chemickou reakci za pomoci membrany vyrabi elektricky proud. Je to v podstate galvanicky clanek. Proto se tomu rika palivovy clanek a ne motor na vodik. Takze veskere cisla o ucinnosti motoru jsou naprosty nesmysl.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Petr Č.

        Petr Č.

        194.228.11.XXX
        OK, svou chybu rád uznám, to jedno číslo o účinnosti spalovacího motoru je tedy irelevantní. Takže namísto spálení tu máme další přeměnu zpět na elektrickou energii o účinností při nejlepším 70% a hned za tím elektromotr s již zmiňovanou účinností 80%, ale protože chci hrát karty co nejvíc ve prospěch vodíku, tak elektromotory dokáží mít účinnost i 90%. Takže celková účinnost ze vodíkového pohonu od prvního použití elektrické energie na získání vodíku není 21%, ale 44%. Pořád výrazně méně, než pro elektromobil a pro ten jsem počítal vždy nejhorší účinnosti. Pokud bych stejně jako pro vodík počítal ty nejvyšší účinnosti nabíjení a elektromotoru, tak jsme na 80%.
        Chápu, že mi to chcete natřít, ale ten problém se spotřebou elektrické energie pro výrobu vodíku je tu pořád.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Český výrobce má řešení

nehoda

Nemožné se stává skutečností? I takhle může vypadat běžný den v Rusku

nehoda vzácného Ferrari F12 TDF (cena přes milion $, jen 799 kusů)

Vzácné Ferrari F12 TDF, které zvládne 200 km/h pod 8 s, kompletně shořelo

Ilustrační fotografie

Emisní skandál ještě není u konce, Safe Diesel žaluje Škodu a Volkswagen. Přidáte se?

továrna budoucnosti

Žádné sci-fi, ale skutečný plán skupiny PSA na příští desetiletí. Takhle vypadá továrna budoucnosti

Ilustrační foto

Proč na "stopce" musíte zastavit? Tohle a další pokuty v ČR

Ty to zvládneš

Mají chodci absolutní přednost?

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama