Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

-mao / AutoRoad.cz, 26. července 2017, 13:04 Google+

Automobily na palivové články byly a mnohými stále jsou považovány za budoucnost, ovšem na rozdíl od elektromobilů mají jednu markantní nevýhodu: chybějící infrastrukturu. Na to již doplácí Toyota v USA se svým modelem Mirai, jehož prodeje váznou právě kvůli nedostatku speciálních čerpacích stanic.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.07. 23:40) Napište svůj názor
Toyota Mirai

Toyota Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Mirai byla mnohými považována za další "revoluční" automobil budoucnosti, neboť se jednalo o první vůz poháněný čistě palivovými články, do jejichž vývoje již japonská automobilka nasypala mnoho financí. Jak ovšem informoval Bloobmerg, prodeje tohoto vozu v USA jsou bohužel mizerné.

Je samozřejmé, že lidé jsou vůči novým věcem vždy skeptičtí, ovšem v případě modelu Mirai může za nízké prodeje hlavně absence dostatečně husté infrastruktury speciálních čerpacích stanic s vodíkem, který je pro provoz vozidel s palivovými články nezbytně nutný.

Budování dostatečného množství čerpacích stanic v Kalifornii, kde byl vůz k dostání nejdříve, začalo velmi pomalu, což mělo velký vliv na nízké prodeje. Podle Bloombergu prodala v prvním pololetí Toyota ve státu Californie 708 modelů Mirai, ovšem Nissan a GM byly schopny prodat desetinásobně více svých elektromobilů "Chevrolet Bolt" a " Nissan Leaf". Tesla sice o svých měsíčních prodejích neinformuje, ovšem předpokládá se, že za stejné období prodala cca 23,550 vozidel.

Pokud však vezmeme v úvahu, že Toyotu Mirai můžete v celé Californii dotankovat pouze na 28 místech, místo plánovaných 44 do konce roku 2015, pak se nelze nedůvěře ze strany zákazníků příliš divit.

Největším problémem je podle Bloombergu přizpůsobení požárních předpisů, které příliš nepočítají se stanicemi disponujícími vodíkem, který se v případě úniku uvolní do vzduchu a rozptýlí, zatímco paliva jako benzín či nafta jednoduše stečou na zem.

Toyota se však svého snu o palivových článcích nechce vzdát, neboť na rozdíl od elektromobilů mají vozy s palivovými články delší dojezd, rychleji se tankují a jejich emise jsou také nulové.

Nezbývá tedy než doufat, že se Toyotě povede naplnit její plány o prodeji 30,000 automobilů ročně okolo roku 2020, neboť při současných parametrech elektromobilů má palivový článek stále navrch a byla by škoda o tuto technologii přijít jen kvůli pomalu rostoucí infrastruktuře.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.07.2017 23:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Karoq 1,0 TSI Style

TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

Označení hybridních modelů Toyota

Auto schopné jezdit po souši i po vodě? Podívejte se, co si Češi myslí o hybridech

Ulice Hamburgu lemují nové značky zakazující vjezd vozidel s dieselovými motory

Zákaz dieselů v centru města? Nové značky už visí na svých místech

Klobásy Currywurst z produkce automobilky Volkswagen

Znáte nejpopulárnější produkt Volkswagenu? Auto to překvapivě není

Dodge Viper závodního týmu Whitehot Motorsport

Dodge Viper v roli Rally speciálu? Šílená kombinace funguje překvapivě dobře

Unikátní Lamborghini Aventador Chrise Browna

Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Tento víkend hrozí Evropě dopravní kolaps

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sovětský létající kolos zachránil Ford? Unikátní přepravní operace ušetřila miliony dolarů

  2. Upravená nádrž ukrývala drogy za 42.5 milionu, policisté je objevili zcela náhodou

  3. Simpsonovi to znovu dokázali? Takhle před 20 lety předpověděli nový Rolls-Royce Cullinan

  4. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  5. Druhoválečný transportér křížený s odtahovkou? Seznamte se s Tankensteinem

  6. Spása Tesly na obzoru? V tahle čísla už nikdo nedoufal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud