Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

-mao / AutoRoad.cz, 26. července 2017, 13:04 Google+

Automobily na palivové články byly a mnohými stále jsou považovány za budoucnost, ovšem na rozdíl od elektromobilů mají jednu markantní nevýhodu: chybějící infrastrukturu. Na to již doplácí Toyota v USA se svým modelem Mirai, jehož prodeje váznou právě kvůli nedostatku speciálních čerpacích stanic.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.07. 23:40) Napište svůj názor
Toyota Mirai

Toyota Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Mirai byla mnohými považována za další "revoluční" automobil budoucnosti, neboť se jednalo o první vůz poháněný čistě palivovými články, do jejichž vývoje již japonská automobilka nasypala mnoho financí. Jak ovšem informoval Bloobmerg, prodeje tohoto vozu v USA jsou bohužel mizerné.

Je samozřejmé, že lidé jsou vůči novým věcem vždy skeptičtí, ovšem v případě modelu Mirai může za nízké prodeje hlavně absence dostatečně husté infrastruktury speciálních čerpacích stanic s vodíkem, který je pro provoz vozidel s palivovými články nezbytně nutný.

Budování dostatečného množství čerpacích stanic v Kalifornii, kde byl vůz k dostání nejdříve, začalo velmi pomalu, což mělo velký vliv na nízké prodeje. Podle Bloombergu prodala v prvním pololetí Toyota ve státu Californie 708 modelů Mirai, ovšem Nissan a GM byly schopny prodat desetinásobně více svých elektromobilů "Chevrolet Bolt" a " Nissan Leaf". Tesla sice o svých měsíčních prodejích neinformuje, ovšem předpokládá se, že za stejné období prodala cca 23,550 vozidel.

Pokud však vezmeme v úvahu, že Toyotu Mirai můžete v celé Californii dotankovat pouze na 28 místech, místo plánovaných 44 do konce roku 2015, pak se nelze nedůvěře ze strany zákazníků příliš divit.

Největším problémem je podle Bloombergu přizpůsobení požárních předpisů, které příliš nepočítají se stanicemi disponujícími vodíkem, který se v případě úniku uvolní do vzduchu a rozptýlí, zatímco paliva jako benzín či nafta jednoduše stečou na zem.

Toyota se však svého snu o palivových článcích nechce vzdát, neboť na rozdíl od elektromobilů mají vozy s palivovými články delší dojezd, rychleji se tankují a jejich emise jsou také nulové.

Nezbývá tedy než doufat, že se Toyotě povede naplnit její plány o prodeji 30,000 automobilů ročně okolo roku 2020, neboť při současných parametrech elektromobilů má palivový článek stále navrch a byla by škoda o tuto technologii přijít jen kvůli pomalu rostoucí infrastruktuře.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.07.2017 23:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55

Volvo s motorem V12 o objemu 38.8 litru? Nedivte se, pochází totiž z tanku T-55

Jeremy Clarkson

Autonomní auta? Jedno mě málem dvakrát zabilo, vzkazuje Jeremy Clarkson

Prototyp nového BMW řady 8

BMW M850i: Auto pro boháče, kteří se bojí plnotučné M8

Nissan X-Trail Tekna

TEST: Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 Tekna: Od pohledu elegán, pod povrchem drsňák

Peugeot 3008

Vítězem ceny "Women’s World Car of the Year“ se stal Peugeot 3008

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Tento víkend hrozí Evropě dopravní kolaps

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

  3. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  4. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  5. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  6. Obrněné vozidlo Dingo 2 CZ chrání životy českých vojáků

reklama