Jedním z nejdiskutovanějších automobilů téměř uplynulého roku byla Tesla Model 3. Na nejdostupnější a nejmenší model americké automobilky totiž již složilo zálohu více než 400 000 zákazníků, kteří pořádně ani neviděli jeho interiér. To se teď mění, běžné pracovní prostředí ale rozhodně nečekejte.
Stávající modely Tesla Motors, tedy Model S a Model X, mají interiér uspořádaný víceméně tradičně. Nechybí tedy přístrojový štít nebo výdechy ventilace. Středovou konzoli sice tvoří velká obrazovka s ovládáním ve stylu tabletu, podobné, leč rozměrově menší, řešení ale dnes najdeme i v mnohem konvenčnějších automobilech. Proto je první skutečná fotografie kabiny Modelu 3, kterou přinesl magazín Electrek, tolik šokující.
Auto totiž nemá prakticky žádný konvenční prvek, pomineme-li volant a pedály. Výdechy ventilace nebo přístrojový štít, to jsou prvky pro Model 3 zapovězené. Čím je přesně Tesla nahradí nevíme, podle spekulací výše zmíněného magazínu bude místo budík použit head up displej, promítající informace přímo na čelní sklo. Ventilací a klimatizací vůz samozřejmě disponuje, místo tradičních výdechů ale má být použit jen jeden přívod pro cirkulaci vzduchu. Co přesně to znamená se asi dozvíme až od samotné Tesly.
Hlavním prvkem tak vedle čistého a jednoduchého středového tunelu zůstává rozměrná obrazovka místo středové konzole. Její úhlopříčku neznáme, na rozdíl od sourozenců je ale orientovaná na šířku, nikoliv na výšku. Pro připomenutí již známých faktů uveďme, že Model 3 dokáže na jedno nabití ujet 345 kilometrů, z 0 na 96 km/h zrychlí za méně než 6 sekund a základní cena je 35 000 dolarů (cca 896 000 korun). Produkce má začít v příštím roce, pokud ale vůz objednáte nyní, dostanete jej až v polovině roku 2018 nebo později.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?