Německá koncernová kauza Dieselgate jak se zdá nikterak neutichá. Nově je totiž v problémech značka Opel, která dost možná přijde o povolení pro silniční provoz u modelu Insignia.
Nejen Volkswagen totiž při emisních testech prokázal nadměrné množství oxidů dusíku. Opel však po tomto zjistění reagoval celkem sebejistě a prohlásil, že v žádném případě nepoužívá lživý software. U vozidel koncernu VW tenhle systém uměl rozpoznat, že auto je v laboratoři a podle toho přepnul nastavení motoru. U Opelu ale "chytré" chování řídící jednotky mělo za výsledek, že motor se při testech neměl poškodit.
Aby se vše urovnalo, Opel se uchýlil k tomu, že upravil software pohonné jednotky, což má za následek, že nyní jeho modely splňují předepsané emise pouze v laboratoři, ovšem nikoliv v reálním provozu. A právě tento fakt nahrává do karet ekologům z organizace Deutsche Umwelthilfe. Na základě deníku Spiegel totiž podali na Opel žalobu, ve které chtějí, aby německý úřad KBA zrušil povolení pro silniční provoz u modelu Insignia.
Prakticky jde o to, že je nelegální měnit nastavení řídicí jednotky s ohledem na ochranu motoru. Jelikož podle nich Opel falšoval výsledky a používal lživý software, měl by tenhle model zcela zmizet ze silnic. O to horší bude, když německý správní soud žalobu nesmete ze stolu a potvrdí její smysluplnost. Díky tomu by o schválení k provozu na pozemních komunikacích přišli desetitisíce nových Opelů.
Podle dosavadních statistik přitom výrobce dokázal vyrobit již 900 tisíc Insignií, což není zrovna zanedbatelné množství. Z toho ale tvoří nemalé procento benzinové verze, takže je otázka, kolik z nich bude naftových a registrovaných v Německu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.