Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

AutoRoad.cz, 11. června 2017, 06:49 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

V posledních týdnech se roztrhl pytel s dlouhými čistě elektrickými dojezdy. Nejprve přišel Opel s Amperou-e, která měla dostat na lopatky všechnu potencionální konkurenci s dojezdem až 500 kilometrů. Renault ale nezahálí a představuje pětidveřový hatchback Zoe se zvětšenou kapacitou baterie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem.

Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem. | foto: Renault

Sdílejte článek

Renault Zoe je aktuálně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, a to i navzdory premiéře již před více než čtyřmi roky. Francouzi ale pětidveřový hatchback neustále vylepšují, a to především o nové komponenty pohonného ústrojí. Zatím poslední velká modernizace se týká lithium-iontového akumulátoru. V základní verzi modelu s výkonem 57 kW (77 k) sice zůstává kapacita 22 kWh a dojezd 240 kilometrů podle cyklu NEDC, nově ale bude dostupný i akumulátor s kapacitou 41 kWh (provedení Zoe ZE 40) v kombinaci s výkonem 65 kW (88 k). Ten prodlouží dojezd na 400 kilometrů podle cyklu NEDC, v reálném provozu pak Renault udává rádius 300 kilometrů. Dobíjení probíhá stejně jako u původní baterie, při použití běžně dostupné nabíjecí stanice uvádí automobilka, že na 80 procent kapacity stačí v průměru 30 minut. Dostupná zůstává i funkce Quick Charge.

Výrobu baterie obstarává LG Chem, který spolu s Renaultem ani při zvětšené kapacitě výrazně nepřidal na její váze či velikosti. Místo nových článků byla totiž zvětšena hustota těch stávajících. Produkci samotného auta má ale na starosti Renault, a to v továrně Flins blízko Paříže. Ano, to je stejný závod, který stojí za produkcí modelu Clio. Vedle nové baterie má vůz také řadu dalších menších vylepšení. Například navigace, zabudovaná do systému R-Link, nyní zobrazuje všechna veřejná dobíjecí místa ve vybraných evropských zemích. Platit za dobití vozu je nyní možná přes aplikaci ZE Pass pro chytré telefony či speciální kartou. Zatím tedy pouze v Německu, brzy se další dočkají i další státy.

Od příštího roku bude dostupná aplikace pro chytrý telefon, která supluje navigační systém. Respektive pokud přijedete s vozem někam blízko cílového bodu, avšak ne přímo k němu, telefon Vás na něj dovede. Mobil půjde využít i k najití vozu na parkovišti nebo ovládání některých palubních funkcí na dálku. Ve francouzském ceníku pak najdeme limitovanou sérii Edition One (jinde v Evropě Bose) s koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly a audiosystémem Bose.

Pro všechny linie budou dostupné nové laky červená Intense a šedá Titanium, výbavových vylepšení se dočkaly stupně Zen a Intense. Základní cena vozu s novým akumulátorem ve Francii stoupla na 23 600 eur (cca 638 000 korun), což ale neobsahuje pronájem samotné baterie za nejméně 69 eur měsíčně (cca 1864 korun).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ŠKODA OneApp

Nová aplikace ŠKODA OneApp: Jedinečné propojení & bohatá nabídka funkcí

Rychle a Zběsile: Fate of the Furious

Přijde Rychle a Zběsile o další hvězdu? Michelle Rodriguez hrozí odchodem

Festival rychlosti v Goodwoodu

ŽIVĚ: Festival rychlosti v Goodwoodu

Jaguar XE SV Project 8: Od sedanu k supersportu

Video: Takto vznikal Jaguár, který zatopí BMW M3 i Mercedesu AMG

Seat Leon Cupra

Seat pracuje na sportovních elektromobilech. Ponesou označení Cupra

Studie Tesla Roadster Y

Tesla Roadster Y - Elektrická hračka pro velký kluky

Hoba I

Velorex jako král laminátu? Hadráky Hoba vznikaly v garáži šikovného kutila

reklama
reklama

Doporučujeme

Extreme Tuners

Tohle nejde uřídit. Mitsubishi Evo, 2000 koní a jasný světový rekord

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  2. Škodovka má nový problém. Zákazníci nestojí o nejlevnější vozy

  3. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

  4. Tesla se s výrobou nemazlila. Udělala pedály z plastu, lidem se lámou pod nohama

  5. Srovnání motorových olejů: Ty laciné vám mohou zničit motor

  6. Elektromobily vytahují další eso z rukávu. Nabíjet se budou zadarmo

reklama