V posledních týdnech se roztrhl pytel s dlouhými čistě elektrickými dojezdy. Nejprve přišel Opel s Amperou-e, která měla dostat na lopatky všechnu potencionální konkurenci s dojezdem až 500 kilometrů. Renault ale nezahálí a představuje pětidveřový hatchback Zoe se zvětšenou kapacitou baterie.
Renault Zoe je aktuálně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, a to i navzdory premiéře již před více než čtyřmi roky. Francouzi ale pětidveřový hatchback neustále vylepšují, a to především o nové komponenty pohonného ústrojí. Zatím poslední velká modernizace se týká lithium-iontového akumulátoru. V základní verzi modelu s výkonem 57 kW (77 k) sice zůstává kapacita 22 kWh a dojezd 240 kilometrů podle cyklu NEDC, nově ale bude dostupný i akumulátor s kapacitou 41 kWh (provedení Zoe ZE 40) v kombinaci s výkonem 65 kW (88 k). Ten prodlouží dojezd na 400 kilometrů podle cyklu NEDC, v reálném provozu pak Renault udává rádius 300 kilometrů. Dobíjení probíhá stejně jako u původní baterie, při použití běžně dostupné nabíjecí stanice uvádí automobilka, že na 80 procent kapacity stačí v průměru 30 minut. Dostupná zůstává i funkce Quick Charge.
Výrobu baterie obstarává LG Chem, který spolu s Renaultem ani při zvětšené kapacitě výrazně nepřidal na její váze či velikosti. Místo nových článků byla totiž zvětšena hustota těch stávajících. Produkci samotného auta má ale na starosti Renault, a to v továrně Flins blízko Paříže. Ano, to je stejný závod, který stojí za produkcí modelu Clio. Vedle nové baterie má vůz také řadu dalších menších vylepšení. Například navigace, zabudovaná do systému R-Link, nyní zobrazuje všechna veřejná dobíjecí místa ve vybraných evropských zemích. Platit za dobití vozu je nyní možná přes aplikaci ZE Pass pro chytré telefony či speciální kartou. Zatím tedy pouze v Německu, brzy se další dočkají i další státy.
Od příštího roku bude dostupná aplikace pro chytrý telefon, která supluje navigační systém. Respektive pokud přijedete s vozem někam blízko cílového bodu, avšak ne přímo k němu, telefon Vás na něj dovede. Mobil půjde využít i k najití vozu na parkovišti nebo ovládání některých palubních funkcí na dálku. Ve francouzském ceníku pak najdeme limitovanou sérii Edition One (jinde v Evropě Bose) s koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly a audiosystémem Bose.
Pro všechny linie budou dostupné nové laky červená Intense a šedá Titanium, výbavových vylepšení se dočkaly stupně Zen a Intense. Základní cena vozu s novým akumulátorem ve Francii stoupla na 23 600 eur (cca 638 000 korun), což ale neobsahuje pronájem samotné baterie za nejméně 69 eur měsíčně (cca 1864 korun).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?