Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

AutoRoad.cz, 11. června 2017, 06:49 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

V posledních týdnech se roztrhl pytel s dlouhými čistě elektrickými dojezdy. Nejprve přišel Opel s Amperou-e, která měla dostat na lopatky všechnu potencionální konkurenci s dojezdem až 500 kilometrů. Renault ale nezahálí a představuje pětidveřový hatchback Zoe se zvětšenou kapacitou baterie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem.

Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem. | foto: Renault

Sdílejte článek

Renault Zoe je aktuálně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, a to i navzdory premiéře již před více než čtyřmi roky. Francouzi ale pětidveřový hatchback neustále vylepšují, a to především o nové komponenty pohonného ústrojí. Zatím poslední velká modernizace se týká lithium-iontového akumulátoru. V základní verzi modelu s výkonem 57 kW (77 k) sice zůstává kapacita 22 kWh a dojezd 240 kilometrů podle cyklu NEDC, nově ale bude dostupný i akumulátor s kapacitou 41 kWh (provedení Zoe ZE 40) v kombinaci s výkonem 65 kW (88 k). Ten prodlouží dojezd na 400 kilometrů podle cyklu NEDC, v reálném provozu pak Renault udává rádius 300 kilometrů. Dobíjení probíhá stejně jako u původní baterie, při použití běžně dostupné nabíjecí stanice uvádí automobilka, že na 80 procent kapacity stačí v průměru 30 minut. Dostupná zůstává i funkce Quick Charge.

Výrobu baterie obstarává LG Chem, který spolu s Renaultem ani při zvětšené kapacitě výrazně nepřidal na její váze či velikosti. Místo nových článků byla totiž zvětšena hustota těch stávajících. Produkci samotného auta má ale na starosti Renault, a to v továrně Flins blízko Paříže. Ano, to je stejný závod, který stojí za produkcí modelu Clio. Vedle nové baterie má vůz také řadu dalších menších vylepšení. Například navigace, zabudovaná do systému R-Link, nyní zobrazuje všechna veřejná dobíjecí místa ve vybraných evropských zemích. Platit za dobití vozu je nyní možná přes aplikaci ZE Pass pro chytré telefony či speciální kartou. Zatím tedy pouze v Německu, brzy se další dočkají i další státy.

Od příštího roku bude dostupná aplikace pro chytrý telefon, která supluje navigační systém. Respektive pokud přijedete s vozem někam blízko cílového bodu, avšak ne přímo k němu, telefon Vás na něj dovede. Mobil půjde využít i k najití vozu na parkovišti nebo ovládání některých palubních funkcí na dálku. Ve francouzském ceníku pak najdeme limitovanou sérii Edition One (jinde v Evropě Bose) s koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly a audiosystémem Bose.

Pro všechny linie budou dostupné nové laky červená Intense a šedá Titanium, výbavových vylepšení se dočkaly stupně Zen a Intense. Základní cena vozu s novým akumulátorem ve Francii stoupla na 23 600 eur (cca 638 000 korun), což ale neobsahuje pronájem samotné baterie za nejméně 69 eur měsíčně (cca 1864 korun).

Vytisknout

Diskuze: Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Extreme Tuners

Tohle nejde uřídit. Mitsubishi Evo, 2000 koní a jasný světový rekord

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud