Modely Tesla Motors by chtěl dneska porazit, nebo jim alespoň konkurovat, kde kdo. Posledním v řadě je nyní Mercedes-Benz. Ten nechce konkurovat Modelu S, nýbrž Modelu X, a to sériovou verzí konceptu Generation EQ. Ten je první elektrickou vlaštovkou Němců, která má vézt nejen k sériovému modelu, ale i samostatné značce EQ.
Volkswagen v Paříži prezentuje první auto na modulární platformě MEB pro elektromobily, něco podobného pak ve svých útrobách vozí i Generation EQ. Podle Mercedesu je platforma vhodná pro všechny typy karosérií i jakoukoliv velikost, což v tomto segmentu značí možná až nebývalou ofenzivu. Tím spíš, že v budoucnu máme dostat samostatnou značku EQ (zkratka pro Electric Intelligence), pod níž budou elektromobily ze Stuttgartu prodávány. Jakou techniku dostanou naznačuje koncepční SUV, vozící v útrobách dva elektromotory, jeden pro přední a jeden pro zadní nápravu, o celkovém výkonu 300 kW (408 k) a točivém momentu 700 Nm. Spojením obou jednotek vznikne elektrická čtyřkolka, s níž Generation EQ zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Lithium-iontové akumulátory Deutsche Accumotive s kapacitou 70 kWh jsou umístěny pod podlahou a udělují SUV rádius až 500 kilometrů. Nabíjení je možné přes wallbox nebo indukčně, pokud by se rozšířila síť rychlonabíječek s kapacitou až 300 kW, bylo by možné dobít auto na dojezd 100 kilometrů za méně než pět minut.
Tvarem karosérie novinka nejvíce připomíná GLC, ačkoliv sama trojcípá hvězda u něj používá označení SUV-kupé. Konvenční přední masku nečekejte, místo ní je, stejně jako na kapotě a pátých dveřích, lesklá černá plocha, podsvícení LED diodami, možná až příliš podobná nedávnému konceptu Volkswagen Buddy-e. Vedle loga tak září imaginární modré lamely, obepínající i full-LED světla. Zadní světelný LED podpis se táhne přes celou šířku vozu a mění svou barvu z modré na červenou v případě pohybu vozu, respektive oranžovou při odbočování. Decentní modré diody najdeme i ve spodní části dveří. Podběhy jsou vyplněny 21palcovými koly, kliky pak, stejně jako zrcátka, nahradily kamery.
Kabina je, jak se na Mercedes sluší, luxusní a futuristická. Čtveřice sedadel je z velké části čalouněna bílou kůží, to stejné platí i o palubní desce a výplních dveří. Některé ovladače mají povrch z růžového zlata, které tak částečně vytváří kontrast k všudypřítomným obrazovkám. Většina interiéru je orientována na řidiče, čemuž odpovídá umístění 24palcové obrazovky, spojující multimediální systém s 3D Navigací HERE a přístrojovou desku. Na volantu jsou malé OLED displeje pro dotykové ovládání jednotlivých funkcí vozu. Prakticky jediné konvenční ovladače mají na starosti elektrické nastavování sedadel. Výčet obrazovek pokračuje jednou menší na středovém tunelu jako výstup klimatizace, u níž je rovněž dotyková plocha pro ovládání centrálního infotainmentu. Dva TFT displeje mají k dispozici i cestující vzadu. Podobně jako zvenku, i uvnitř dbal Mercedes na ambientní osvětlení v mnoha barvách, odpovídajících náladě posádky.
Díky navigačnímu systému HERE zná auto již dopředu trasu, po níž pojede, a umí tak třeba přizpůsobit svou rychlost při nájezdu do zatáčky. Multimediální systém rovněž umí řidiči sdělit, kam může s aktuálním stavem nabití baterií dojet a najít v jeho dosahu nějaká zajímavá místa. Výrazně vylepšena byla také technologie Car-to-X, což je možnost komunikace s okolními vozidly a infrastrukturou.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.