Drtivá většina automobilových soutěží je o rychlosti, případně přesnosti nebo boji s časem. Najdou se ale i „závody“, kde nejde primárně o to, jak rychle jedete, ale o to, jak úsporně jedete. Jedním z nich je i Škoda Economy Run, konající se letos už po pětatřicáté!
Když se řekne závod, většina si asi představí neustálé střídání plného plynu a ostrých brzd, jízdu na hraně a někdy i za ní, dokonalou znalost trati a především pořádnou porci odvahy. Soutěž Economy Run, jejímž partnerem je už od začátku konání Škoda, je však trochu o něčem jiném. Jde sice také o přesnost a znalost trati, plný plyn si tam ale jen tak neužijete.
Jak totiž již název napovídá, tady se bude soutěžit v ekonomice jízdy. Jinými slovy, vítězem se stane ten, kdo má nejnižší spotřebu a emise CO2. Zohledňují se nicméně také průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjišťuje, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nachází před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává přesnou spotřebu paliva.
V sobotu 24. září se uskutečnil již 35. ročník Škoda Economy Run, rozdělující posádky do pěti kategorií. Na start se mohou postavit pouze vozy značky Škoda se zážehovým nebo vznětovým motorem, letos pak na 46 posádek čekala trasa dlouhá 323,3 kilometru. Cíl byl umístěn v Kosmonosích, během jízdy se uskutečnila zastávka ve výrobním závodě ve Vrchlabí. A jaké auto bylo letos nejúspornější? Červená Škoda Citigo posádky Věra a Jan Horníčkovi dosáhla spotřeby jen 3 l/100 km, odpovídající 69,9 g CO2/km. Stejná posádka přitom závodu dominovala i loni.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?