Na silnici budete za brzdu, s Volkswagenem e-Crafter ale ušetříte životní prostředí

ar6, 21. září 2016, 23:45 Google+ IAA Hannover 2016

Nový Volkswagen Crafter je jednou z hvězd výstavy užitkových vozidel v Hannoveru. Pod kapotou zatím nabízí výhradně naftové čtyřválce TDI, dlouho už to však platit nebude. V příštím roce vyjede elektrický e-Crafter, jehož předobraz je ukazován také na německé výstavě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen e-Crafter je ukázkou budoucí německé elektrické dodávky.

Volkswagen e-Crafter je ukázkou budoucí německé elektrické dodávky. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Budoucnost rozvážkových vozů je v elektřině a dost možná i autonomním řízení. Především bezemisní provoz je jedním z témat letošního IAA v Hannoveru a svou troškou do mlýna v tomto ohledu přispívá i Volkswagen. Jeho e-Crafter dostal elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 290 Nm. To při pohledu na hmotnost 4,25 tuny opravdu není mnoho, což ostatně dokazuje maximální rychlost pouhých 80 km/h. Na provoz po městě ale i tato hodnota bohatě stačí. Velkou část hmotnosti zabírá lithium-iontový akumulátor se 312 články a kapacitou 43 kWh, uložený pod podlahou nákladového prostoru. Dojezd dodávky je solidních 208 kilometrů, při využití rychlonabíječky je navíc 80 procent kapacity baterií dostupných za 45 minut.

I přes akumulátory v nákladovém prostoru neutrpěly užitkové vlastnosti Crafteru. Místo určené pro náklad tak má délku 4855 milimetrů, šířku 1380 milimetrů mezi podběhy a výšku 1961 milimetrů. Objem je 11,3 m3, užitečná hmotnost potom 1709 kilogramů. Části podlahy nákladového prostoru mají systém ProSafe pro zajištění nákladu. Zařízení Flex-Rack a regálový systém Globelyst mají zajistit komfortnější práci kurýrním nebo balíkovým službám a pocházejí od společnosti Sortimo. Tento konkrétní koncept pak disponuje rovněž servisní stanicí, v níž lze uchovávat a nabíjet náhradní akumulátory pro nákladní jízdní kola Cargo E-Bikes.

Vnější vzhled vozu se od naftové klasiky odlišuje už jen modrou metalízou Reef, kterou jsou lakovány rovněž nárazníky nebo boční obložení karosérie. Modrá lišta je jako již tradičně u vozů Volkswagen s elektrickým pohonem v masce chladiče, chybět samozřejmě nemohou ani LED diody pro denní svícení ve tvaru písmene C v nárazníku. Uvnitř najdeme kožený volant s modrým prošíváním a černou látkou s modrými detaily čalouněná sedadla. Přístrojová deska dostala místo otáčkoměru ukazatel výkonu. Ačkoliv jde zatím jen o koncept, již příští rok chce Volkswagen předat zákazníkům první sériové e-Craftery. Budou mít trochu lepší dynamické parametry?

Google+ Vytisknout

Diskuze: Na silnici budete za brzdu, s Volkswagenem e-Crafter ale ušetříte životní prostředí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia Stinger ukazuje nejnovější čtyřdveřové kupé s pohonem zadních kol.

Ostrá facka pro BMW. Kia Stinger má pohon zadních kol a V6, ladil ji bývalý šéf divize M

Nové BMW M5 bude zábavné i s pohonem všech kol

Nové BMW M5 - z neposedné zadokolky krotkou čtyřkolkou? Nenechte se zmást

Mazda Mx-5 s motorem V8 nevydržela idiotské chování řidiče

Místo "pálení gum" si podpálil auto. Před plameny utekl na poslední chvíli

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky.

GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Rolls-Royce Sweptail

Znáte nejdražší automobil na světě? Seznamte se, Rolls-Royce Sweptail

Škoda Superb dostala novou výbavu

Nová Škoda Superb vám zavolá pomoc a namasíruje záda

Mercedes-Benz 320 Cabriolet B

Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissan NV300 je dalším sourozencem Renaultu Trafic.

Renault Trafic se množí s obdivuhodnou rychlostí. Nyní přichází jako Nissan…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

  2. Jak převést své auto na jiného majitele? Chystají se tyto novinky

  3. Tohle je jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Jenom cenou ale nezaujme

  4. Superb, co se vysměje i Audi RS4! Jeho výkon neuhodnete

  5. Český Favorit zaujal svět. Škoda, že se tak dobrá auta nevyrábí, píší novináři

  6. Nejšerednější auto posledních let? Původně praktickou mini-dodávku jsme potkali na D1

reklama