Kauza Dieselgate zřejmě nikdy nenabere konce. Nově se totiž ukázalo, že světoznámá firma Bosch měla mít podíl na podvodech s emisemi u automobilky Volkswagen.
S novou zprávou přichází agentura Reuters, podle které byla firma Bosch „vědomým a aktivním účastníkem”. Někteří právníci poškozených majitelů se totiž začali odvolávat na dokumenty, které poskytla sama automobilka. A právě v tomto spojení zde figuruje firma Bosch.
Podle soudních spisů firma Bosch hrála v tomto podvodném podniku klíčovou roli. Ze všeho vytěžila poměrně hodně financí a prospěchu, což je poměrně šokující zjištění. Mluvčí společnosti Bosch pak k celé věci uvedla, že sdělené obvinění bere naprosto vážně a spolupracuje s několika institucemi na prošetření celé kauzy.
Zajímavé je však to, že samotný VW se k celé věci nevyjadřuje a zarytě mlčí. Prakticky tvrdí, že to na již dlouho probíraný skandál kolem falšování testů emisí nebude mít žádný další dopad. Otázkou tak zůstává, co se pod touto větou skrývá. To ukáže až následující vyšetřování.
To ukáže, do jaké míry měl Bosch podíl na instalaci softwaru do řídící jednotku motoru vozidel Volkswagen. Podle platných právních předpisů ale nakonec vše záleží na výrobci, jak s nahraným programem naloží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.