Kauza Dieselgate zřejmě nikdy nenabere konce. Nově se totiž ukázalo, že světoznámá firma Bosch měla mít podíl na podvodech s emisemi u automobilky Volkswagen.
S novou zprávou přichází agentura Reuters, podle které byla firma Bosch „vědomým a aktivním účastníkem”. Někteří právníci poškozených majitelů se totiž začali odvolávat na dokumenty, které poskytla sama automobilka. A právě v tomto spojení zde figuruje firma Bosch.
Podle soudních spisů firma Bosch hrála v tomto podvodném podniku klíčovou roli. Ze všeho vytěžila poměrně hodně financí a prospěchu, což je poměrně šokující zjištění. Mluvčí společnosti Bosch pak k celé věci uvedla, že sdělené obvinění bere naprosto vážně a spolupracuje s několika institucemi na prošetření celé kauzy.
Zajímavé je však to, že samotný VW se k celé věci nevyjadřuje a zarytě mlčí. Prakticky tvrdí, že to na již dlouho probíraný skandál kolem falšování testů emisí nebude mít žádný další dopad. Otázkou tak zůstává, co se pod touto větou skrývá. To ukáže až následující vyšetřování.
To ukáže, do jaké míry měl Bosch podíl na instalaci softwaru do řídící jednotku motoru vozidel Volkswagen. Podle platných právních předpisů ale nakonec vše záleží na výrobci, jak s nahraným programem naloží.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.