Kauza Dieselgate zřejmě nikdy nenabere konce. Nově se totiž ukázalo, že světoznámá firma Bosch měla mít podíl na podvodech s emisemi u automobilky Volkswagen.
S novou zprávou přichází agentura Reuters, podle které byla firma Bosch „vědomým a aktivním účastníkem”. Někteří právníci poškozených majitelů se totiž začali odvolávat na dokumenty, které poskytla sama automobilka. A právě v tomto spojení zde figuruje firma Bosch.
Podle soudních spisů firma Bosch hrála v tomto podvodném podniku klíčovou roli. Ze všeho vytěžila poměrně hodně financí a prospěchu, což je poměrně šokující zjištění. Mluvčí společnosti Bosch pak k celé věci uvedla, že sdělené obvinění bere naprosto vážně a spolupracuje s několika institucemi na prošetření celé kauzy.
Zajímavé je však to, že samotný VW se k celé věci nevyjadřuje a zarytě mlčí. Prakticky tvrdí, že to na již dlouho probíraný skandál kolem falšování testů emisí nebude mít žádný další dopad. Otázkou tak zůstává, co se pod touto větou skrývá. To ukáže až následující vyšetřování.
To ukáže, do jaké míry měl Bosch podíl na instalaci softwaru do řídící jednotku motoru vozidel Volkswagen. Podle platných právních předpisů ale nakonec vše záleží na výrobci, jak s nahraným programem naloží.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?