Mysleli jste si, že naftový třílitrový šestiválec už nemůže být víc prolhanější? Tak je to jeden velký omyl, nové informace vás asi zarazí.
Podle posledních měření se totiž tahle pohonná jednotka chlubí čtyřmi různými systémy ke zfalšování emisních testů. Kromě klasických dvoulitrů jsou v seznamu podvodných motorů i větší jednotky V6 TDI. Jenže zdroj Automotive News zjistil na základě informací německého Bild am Sonntag, že naftový šestiválec je neskutečně falešným motorem.
Konkrétně jde o to, že motor 3.0 TDI V6 má dohromady další tři falešné systémy. Nic konkrétnějšího zatím známo není, ovšem podle dosavadních zpráv by měli fungovat po dobu 22 minut. Emisní laboratorní zkouška však trvá o dvě minuty méně.
Velký problém je i to, že dotyčný motor se objevoval v luxusnějších modelech od VW, Audi a Porsche. A jelikož v USA se chystá výkup postižených aut, výrobce to zřejmě vyjde pěkně draho. Náklady na vyřešení problémů s motorem 2.0 TDI přitom šplhají k 15 miliardám dolarů, v čemž není započítáno řešení motoru 3.0 TDI.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.