Mysleli jste si, že naftový třílitrový šestiválec už nemůže být víc prolhanější? Tak je to jeden velký omyl, nové informace vás asi zarazí.
Podle posledních měření se totiž tahle pohonná jednotka chlubí čtyřmi různými systémy ke zfalšování emisních testů. Kromě klasických dvoulitrů jsou v seznamu podvodných motorů i větší jednotky V6 TDI. Jenže zdroj Automotive News zjistil na základě informací německého Bild am Sonntag, že naftový šestiválec je neskutečně falešným motorem.
Konkrétně jde o to, že motor 3.0 TDI V6 má dohromady další tři falešné systémy. Nic konkrétnějšího zatím známo není, ovšem podle dosavadních zpráv by měli fungovat po dobu 22 minut. Emisní laboratorní zkouška však trvá o dvě minuty méně.
Velký problém je i to, že dotyčný motor se objevoval v luxusnějších modelech od VW, Audi a Porsche. A jelikož v USA se chystá výkup postižených aut, výrobce to zřejmě vyjde pěkně draho. Náklady na vyřešení problémů s motorem 2.0 TDI přitom šplhají k 15 miliardám dolarů, v čemž není započítáno řešení motoru 3.0 TDI.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?