Ačkoliv se zdá, že hybridní auta jsou spásou pro lidstvo, není tomu úplně tak. I ony mají své problémy, a jedním z nich jsou těžké a neforemné akumulátory.
K tomu se přidává jejich několika hodinové nabíjení, což řidičům vozidel se spalovacím motorem nehrozí. Ti jednoduše natankují palivo a za deset minut jedou dál. A právě něco podobného možná bude reálné i pro elektro auta.
Právě nové řešení vyvinula společnost NanoFlowcell. Ta chce, aby se hybridní auta s akumulátory dobíjela stejně rychle a jednoduše, jako klasická auta se spalovacím motorem. Základem je kompaktní palivový článek velikosti malé krabice, jenž si bere kladně a záporně nabitý bi-ION elektrolyt ze dvou samostatně umístěných nádrží. Objem nádrží by se pak podle velikosti vozu pohyboval mezi 40 až 300 litry.
Elektrolyt bi-ION má i své nesporné výhody. Je totiž nehořlavý, nehrozí u něj výbuch a není toxický. Společnost NanoFlowcell dále říká, že bude možné využívat stávající síť čerpacích stanic, kde se dobudují stojany s elektrolytem bi-ION.
NanoFlowcell ovšem celkem hodně kritizuje pomalé a netransparentní investice do rozvoje dobíjecích stanic. Podle plánů by pak měl každý stojan na elektrolyt bi-ION denně obsloužit přibližně 180 aut s dojezdem přes 500 km. Je tak otázkou času, kdy se dočkáme první dobíjecí stanice, kde se bude tankovat elektrolyt, stejně jako benzin či nafta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?