Dobíjení elektro aut budoucnosti bude připomínat tankování paliva

ar5, 4. srpna 2016, 17:55 Google+

Ačkoliv se zdá, že hybridní auta jsou spásou pro lidstvo, není tomu úplně tak. I ony mají své problémy, a jedním z nich jsou těžké a neforemné akumulátory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
tesla model s

tesla model s | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

K tomu se přidává jejich několika hodinové nabíjení, což řidičům vozidel se spalovacím motorem nehrozí. Ti jednoduše natankují palivo a za deset minut jedou dál. A právě něco podobného možná bude reálné i pro elektro auta.

Právě nové řešení vyvinula společnost NanoFlowcell. Ta chce, aby se hybridní auta s akumulátory dobíjela stejně rychle a jednoduše, jako klasická auta se spalovacím motorem. Základem je kompaktní palivový článek velikosti malé krabice, jenž si bere kladně a záporně nabitý bi-ION elektrolyt ze dvou samostatně umístěných nádrží. Objem nádrží by se pak podle velikosti vozu pohyboval mezi 40 až 300 litry.

Elektrolyt bi-ION má i své nesporné výhody. Je totiž nehořlavý, nehrozí u něj výbuch a není toxický. Společnost NanoFlowcell  dále říká, že bude možné využívat stávající síť čerpacích stanic, kde se dobudují stojany s elektrolytem bi-ION.

NanoFlowcell ovšem celkem hodně kritizuje pomalé a netransparentní investice do rozvoje dobíjecích stanic. Podle plánů by pak měl každý stojan na elektrolyt bi-ION denně obsloužit přibližně 180 aut s dojezdem přes 500 km. Je tak otázkou času, kdy se dočkáme první dobíjecí stanice, kde se bude tankovat elektrolyt, stejně jako benzin či nafta.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dobíjení elektro aut budoucnosti bude připomínat tankování paliva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Škoda KAROQ 2,0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Jak jezdí Škoda Karoq s nejsilnějším motorem, který zatím není ani v nabídce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační fotografie

Zjistěte, které povinné ručení je pro vás nejvýhodnější a během chvíle si jej…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama