Mezi největší průkopníky na poli elektromobilů a hybridů patří americká automobilka Tesla a japonský Nissan. Obě zmíněné společnosti ale co se prodejů týče, předběhl někdo docela jiný.
Automobilka, která si nad prodejností svých hybridů může mnout ruce je americký Chevrolet. Ten dnes oznámil, že jeho elektromobil Volt dokázal v USA překročit hranici sta tisíc prodaných exemplářů. Dosáhnout tohoto milníku se v USA prozatím nepovedlo žádnému hybridu.
Toto zjištění je jistě velká rána pro japonský Nissan, který si dlouho udržoval auru lídra trhu s elektromobily a hybridy.
Chevrolet Volt poráží Nissan Leaf zejména díky svému spalovacímu motoru. Pokud vám dojde elektřina, nic se neděje, pouze přepnete na spalovací motor a můžete jet dál. Jak ale uvádí Chevrolet, spalovací motor mnoho zákazníků vůbec nevyužívá. Díky zvýšenému dojezdu dokáže Volt druhé generace urazit až 100 km. Mnoho lidí tak při běžné denní jízdě spalovací motor nepotřebuje. Dle údajů samotné automobilky již majitelé Voltu urazili více než 4 miliardy kilometrů, přičemž 2,5 miliardy čistě na elektrický pohon.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?