Mysleli jste si, že když v případě zakoupení elektroauta budete mít například ve Velké Británii nějaké výhody? Tak dneškem se vše mění, a to celkem podstatně.
Britům totiž bylo koncem minulého týdne zrušeno bezplatné dobíjení elektromobilů. Jejich státem dotovaná elektrická auta však najednou postrádají smysl, protože za jedno nabití dají celkem dost peněz.
Za vše může společnost Ecotricity, která se svými 300 dobíjecími stanicemi tvoří defacto hlavního lídra v této oblasti ve Velké Británii. Ta si nyní začala účtovat 5 liber za půl hodinu nabíjení. Pokud si tak někdo nabije svůj Nissan Leaf doplna, může se stát, že ho jeden ujetý kilometr bude stát i přes čtyři koruny.
To je však ve výsledku víc, než u některých benzinových či naftových aut. S ohledem na ceny paliv v Británii se jedná přibližně o jednu třetinu navíc. Podle vyjádření společnosti Ecotricity byla celá situace neudržitelná, protože výstavba každé další nabíjecí stanice stojí přibližně 50 tisíc liber a elektřina v ní taky není zadarmo.
Jediné, co by mohlo pomoct ke snížení cenovky za půl hodinu nabití baterií v autě, je příchod nové konkurence. S tím se dá navíc v dohledné době počítat, ovšem dokud se tak nestane, tamní řidiči elektromobilů budou dávat velmi vysoké částky za to, aby mohli jezdit ekologicky a šetřit přírodu...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?