Volkswagen neodškodní evropské zákazníky z aféry Dieselgate

ar5, 4. července 2016, 13:20 Google+

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller se ostře ohradil proti tomu, aby výrobce odškodnil zákazníky v Evropě v kauze Dieselgate. Prý za to mohou rozdílné zákony, které jsou oproti USA krajně rozdílné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Sdílejte článek

Problém je v tom, že zákazníci značky VW v USA budou do jednoho odškodněni, a to celkem vysokou částkou. V rozhovoru pro německý list Welt am Sonntag Müller uvedl, že odškodnění evropských zákazníků po vzoru dohody v USA by bylo vzhledem k rozdílným právním podmínkám nepřiměřené a příliš nákladné.

Celkem se dohoda o odškodnění týká 482 tisíc naftových aut, přičemž koncern použije okolo 15,3 miliardy dolarů na nápravy celé aféry. Téměř všichni zákazníci v USA pak dostanou odškodné ve výši  5100 až 10 tisíc dolarů (v přepočtu 124 až 243 tisíc Kč).

Müller k celé věci uvedl, že situace v Evropě je oproti USA velmi rozdílná, "Ve Spojených státech jsou limity přísnější, což nápravu komplikuje". Dále řekl, že Volkswagen sice stojí na solidních finančních základech, ale odškodnění evropských zákazníků po vzoru USA by pro něj bylo velmi těžké. V Evropě se problém týká 8,5 milionu naftových vozů.

"Na řešení naftové aféry v USA jsme si doposud dali stranou 16,2 miliardy eur. Volkswagen se nadále nachází v solidní finanční pozici. Ale člověk nemusí být matematik, aby poznal, že vyplacení odškodného v neomezeně vysokém rozsahu by Volkswagenu přetížilo," řekl dále Müller. Jak to tak vypadá, Evropané se tedy žádné satisfakce nedočkají, což je trošku nefér.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen neodškodní evropské zákazníky z aféry Dieselgate

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Omlazený Opel Mokka X přichází na náš trh.

Omlazený Opel Mokka X přichází na trh, ceny se téměř nezměnily

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud