Toyota Prius se nevyrábí jen jako liftback, ale na základech minulé generace vzniká také sedmimístné MPV s přídomkem +. Že jste o autě nevěděli? To bude nejspíše způsobeno jeho raritním výskytem na českých silnicích. Přesto se i k nám chystá verze, která prodělala decentní modernizací.
Velkým faceliftem prošel Prius+ již loni, kdy došlo na upravený vzhled karosérie i interiéru. Letos je tak řada spíše na vybrušování místy již stárnoucích ploch. Tou asi vůbec největší byl multimediální systém, takže i hybridní MPV přešlo na vylepšenou soustavu Toyota Touch 2, která má dotykový displej uprostřed středové konzole a mnohem intuitivnější ovládání. S navigací Go jsou spojeny automatické aktualizace mapových podkladů, služby konektivity po dobu tří let, informace o dopravě v reálném čase nebo využívání nejrůznějších aplikací.
V kapličce přístrojů je 4,2palcový TFT displej, zobrazující provozní informace o vozidle. Nově se na něm před vyjetím ukazuje obrázek zámku informující o tom, že vůz je připraven k zapnutí zapalování, respektive upozornění na aktivní uzamčení volantu. Lepší je akustická izolace interiéru a pohlcování nežádoucího hluku, na čemž mají podíl změny v oblasti rámů dveří, spodních partií dveří, výklopné zádi, přístrojové desky a podlahové plošiny. Doplněna byla i izolace tunelu hnacího ústrojí.
Samotné pohonné ústrojí se systémovým výkonem 136 koní je i nadále složeno ze zážehové osmnáctistovky VVT-i a elektromotoru, nově je však jeho chod, kvůli úpravám automatu e-CVT, tišší. Zároveň došlo i na lineárnější zrychlování nebo přirozenější vazbu mezi sešlápnutím akceleračního pedálu a nárůstem rychlosti i zvukovým doprovodem spalovacího motoru. Ten nyní točí asi o 1000 ot./min méně. O přísun energie se starají lithium-polymerové články, uložené mezi předními sedadly, spotřeba vozu je 4,1 l/100 km, což odpovídá 95 g CO2/km. Méně nápadnou změnou je zařazení nového tmavě modrého odstínu Black Blue.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.