Čínská sportovní či dokonce supersportovní auta zatím velkou díru do světa neudělala. To se ale může brzy změnit, protože ve druhé polovině letošního roku se do prodeje dostane futuristický BAIC Arcfox-7.
Elektromobily jsou aktuálně v Číně velice populární, a to i kvůli finančním pobídkám vlády, která chce snížit vysoké hodnoty emisí CO2 ve městech. A na této vlně se chce svézt i BAIC Arcfox-7, v jehož útrobách se ukrývá elektromotor o výkonu 611 koní s točivým momentem 1050 Nm, jemuž dodávají energii akumulátory o kapacitě 6,6 kWh. To není zrovna příliš, a tak nepřekvapí dojezd jen 299 kilometrů, který se navíc se sportovní jízdou bude ještě rapidně zmenšovat.
A že vlajková loď nově vznikající rodiny elektromobilů značky BAIC má v tomto ohledu co nabídnout. Z 0 na 100 km/h se dostane za méně než 3 sekundy a rozjede se až na 260 km/h. To není na vůz s pohotovostní hmotností 1755 kilogramů vůbec špatné. Zastavení vozu mají na starosti karbon-keramické brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu. Poháněna jsou pravděpodobně všechna kola.
Styling karosérie byl navrhován ve Španělsku, inspirací designérům byly monoposty formule E. Celé auto je tak velice futuristické – displeji na místech pro SPZ počínaje a velice nízko umístěnými LED světly konče. Nechybí nahoru vyklápějící se dveře, nízká stavba karosérie nebo velká kola. Uvnitř hraje prim digitální přístrojový panel, dále bude k dispozici menší obrazovka infotainmentu natočená směrem k řidiči i před spolujezdcem. Zajímavý je závodní volant, stejně jako větší množství dekoračních ploch z uhlíkových vláken. Ve výbavě se má objevit i volič jízdních režimů nebo startování prostřednictvím otisku prstu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?