Problémem elektromobilů je vysoká cena, krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Cena BMW i3 zůstane i po faceliftu na segment B astronomicky vysoká, instalací nového akumulátoru však došlo k zásadnímu prodloužení dojezdu.
Původní lithium-iontový akumulátor v útrobách BMW i3 měl kapacitu 22 kWh, nová baterie nabízí, díky větší hustotě jednotlivých článků, kapacitu 33 kWh. Nabití zabere asi 4,5 hodiny. Rozměry baterie zůstaly nezměněné, hmotnost vozu ale o něco stoupla – v čistě elektrické verzi s nezměněným výkonem 170 koní na 1343 kilogramů a s dodatečným prodlužovačem dojezdu (zážehový dvouválec o objemu 0.6 litru s výkonem 38 koní, udržující při jízdě konstantní nabití akumulátoru) na 1467 kilogramů.
S novou baterií ujede i3 papírově až 300 kilometrů, v nepříznivých podmínkách, se zapnutou klimatizací, tato hodnota klesne na 200 kilometrů. Zmíněný prodlužovač dojezdu přináší dalších 150 kilometrů. Spotřeba upraveného BMW je 12,6 kWh/100 km, akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 7,3 sekundy. Benzínový motor si nárokuje 0,6 l/100 km. V nabídce nadále zůstává verze s akumulátorem o kapacitě 22 kWh, kterou lze rovněž dovybavit benzínovým dvouválcem.
Vizuálně i3 s 33 kWh akumulátorem poznáte podle modrého metalického laku Protonic, dříve určeného jen pro větší sportovní plug-in hybrid i8. Vedle něj pak Němci nabídnou nemetalické odstíny bílá Capparis a černá Fluid, stejně tak jako metalické barvy šedá Mineral, stříbrná Platin a stříbrná Ionic. Zvolit lze také čtyři designové verze interiéru, využívající především obnovitelné materiály. Prodej vylepšení i3 začne během několika týdnů, majitelé stávajících vozů pak budou mít možnost svůj akumulátor vyměnit za nový.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?