Volkswagen vyzývá Range Rover, do boje o nejluxusnější SUV vytahuje T-Prime GTE

ar6, 26. dubna 2016, 15:30 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

Svůj kus koláče si chce v segmentu urvat asi každá automobilka, ne všichni se ale mohou pochlubit širokým modelovým portfoliem. Volkswagen ano, tedy pokud přihlédneme k budoucím plánům. Ty počítají s modelem na základech Pola, kompaktním SUV ve stylu konceptu T-Roc, středně velkým modelem pro USA a Čínu, Tiguanem, Tiguanem s prodlouženým rozvorem, Touaregem a novým luxusním modelem. A jeho předzvěstí je koncept T-Prime GTE.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen T-Prime GTE je předobrazem budoucího největšího SUV značky.

Volkswagen T-Prime GTE je předobrazem budoucího největšího SUV značky. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Že bude T-Prime tím skutečně nejvýše postaveným SUV dokazuje už vnější vzhled, vycházející z limuzíny Phideon. Ta v hierarchii německé automobilky aktuálně platí za vlajkovou loď, třebaže je dostupná jen v Číně. Vizuálně nejvýraznějším prvkem je tak maska chladiče s lamelou podsvícenou LED diodami, která propojuje hlavní LED světlomety. Pokud vůz stojí, připomíná maska s reflektory prakticky jeden celek.

img-responsive

Zadní část není tak výrazná jako předek, Volkswagen T-Prime GTE. | foto: Volkswagen

Další diody jsou v nárazníku a používány jsou k dennímu svícení. Jejich tvarování do písmene C není náhodné, stačí se podívat na označení GTE. Z profilu vyniknou dvě charakteristické linie v horní i spodní části dveří, zajímavý je ale především tvar střechy vytvářející dojem, že je T-Prime spíše přerostlým kombi. Vytažené blatníky vyplňují 22palcová kola. Zadní LED světla jsou protažena až do boků, což auto opticky rozšiřuje. Spodní část nárazníku zdobí chromová linka a stříbrný difuzor.

Pod kabátkem se skrývá modulární platforma MLB, s níž má T-Prime na délku 5070 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1707 milimetrů. To znamená oproti Touaregu docela zásadní zvětšení. Kabina kombinuje větší množství materiálu, mezi nimiž nechybí hliník, dřevo, klavírní čerň nebo kůže, a to v modré nebo béžové. Dál už je to ale o multimédiích. Před volantem je dvanáctipalcová digitální přístrojová deska, středovou konzoli tvoří patnáctipalcová zakřivená obrazovka multimediálního systému.

img-responsive

Interiér Volkswagenu T-Prime GTE je plný displejů. | foto: Volkswagen

A s displeji jsme ještě neskončili, jeden s úhlopříčkou 9,6 palce je totiž mezi zadními samostatnými sedadly a umožňuje ovládání klimatizace nebo elektrického nastavování sedadel. Aby zadní cestující neumřeli nudou, jsou v zadní části předních sedaček dva 10,1palcové tablety. Zpět ale do přední části kabiny, kde je nový volant s dotykovými plochami místo klasických tlačítek. Stejný způsob ovládání je aplikován také na středový tunel mezi předními sedadly.

K pohonu SUV slouží plug-in hybridní ústrojí, tvořené dvoulitrovým čtyřválcem TSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm a elektromotorem o výkonu 136 koní s točivým momentem 350 Nm. Celkově se T-Prime chlubí silou 381 koní a točivým momentem 700 Nm, které na všechna kola přenáší osmistupňový automat s integrovaným samosvorným diferenciálem. Do převodovky je rovněž integrován elektrický motor.

Elektrickou sílu dodávají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 14,1 kWh (dobíjení trvá dvě až osm hodin podle zásuvky), dovolující ujet 50 kilometrů bez emisí. Zároveň jsou dost velké na to, aby mohl T-Prime startovat pouze na elektrickou energii. Pokud jezdíte v kombinovaném režimu, připravte se na průměrnou spotřebu 2,7 l/100 km v případě, že jsou baterie plně nabité, respektive 8,1 l/100 km v případě, že využíváte čistý hybrid. Jak jste jistě pochopili, Volkswagen pracuje v několika režimech – vedle elektrického E-Mode a hybridního Hybrid je to ještě GTE. V něm je využíván plný potenciál vozu se zrychlením z 0 na 96 km/h za 6 sekund a maximální rychlostí 224 km/h.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen vyzývá Range Rover, do boje o nejluxusnější SUV vytahuje T-Prime GTE

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissan Pulsar se pro Čínu mění na Tiidu.

Nissan Pulsar mění své jméno i vzhled, Tiida Evropu zatím mine

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud