Americká Tesla Motors v současnosti nabízí dva modely – sedan Model S a crossover Model X. Již brzy do portfolia přibude zatím nejmenší zástupce, vůz s příznačným označením Model 3. Elektromobil by svou velikostí měl konkurovat BMW řady 3, cena bude startovat hluboko pod milionem korun.
Model 3 patří k nejočekávanějším novinkám letošního roku, což dokazuje také již více než 133 tisíc objednávek. Pořadníky se přitom otevřely teprve minulý čtvrtek. Na druhou stranu se není moc co divit, protože základní model bude stát před státními pobídkami asi 35 000 dolarů, což je v přepočtu asi 827 000 korun. Že by konečně konkurenceschopný elektrický model?
Pod kapotou má nejmenší Tesla elektromotor s blíže nespecifikovaným výkonem, který ale bude stačit ke zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než 6 sekund a dojezdu 346 kilometrů. Opět to vůbec nejsou špatná čísla. Dá se navíc předpokládat, že podobně jako u většího Modelu S se bude postupně rozšiřovat nabídka o výkonnější verze s delším dojezdem. Ty budou ale pochopitelně dražší. V plánu je také nabídnout pohon všech čtyř kol.
Vzhled auta na fotografiích ještě podle šéfa Tesly Elona Muska není konečný. Základní rysy se ale určitě nezmění, takže se můžeme těšit na světla ve stylu Porsche Panamera, absenci masky chladiče i zadní partie z většího Modelu S. Standardem všech verzí by měla být prosklená střecha, stejně jako horizontálně orientovaný displej na palubní desce nebo autopilot. Zarážející je absence přístrojového panelu, poněkud kontroverzně působí také volant.
Model 3 se na trh reálně podívá v roce 2017, pokud byste složili zálohu na vůz až nyní, dostane se na vás pravděpodobně ještě o rok později. A kdoví, kde za takovou dobu budou konkurenční značky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?