Toyota Prius umí být ještě úspornější, jako plug-in hybrid spotřebuje 1,4 l/100 km

ar6, 26. března 2016, 03:15 Google+ New York International Auto Show 2016

Minulá generace Toyoty Prius byla jedním z prvních hybridů, který nabídl možnost dobíjet akumulátory také ze zásuvky. Japonci tak logicky přišli se stejným automobilem i v nejnovějším vydání ekologického průkopníka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Prius dostala plug-in hybridní pohonné ústrojí.

Toyota Prius dostala plug-in hybridní pohonné ústrojí. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Prius Prime, jak se bude vůz jmenovat na severoamerickém trhu, respektive Plug-in Hybrid, jak si bude říkat v Evropě, má základ v modulární platformě TNGA. Tu využívá také standardní hybrid. Hlavní složkou pohonné jednotky zůstává zážehová osmnáctistovka VVT-i, pracující v Atkinsonově cyklu, jíž asistuje elektromotor. Ten těží z kapacity lithium-iontových baterií, která byla navýšena na 8,8 kWh. Mimo jiné i proto umí plug-in hybrid ujet až 50 kilometrů čistě na elektřinu při maximální rychlosti 135 km/h. Dobití akumulátoru zabere 2,3 hodiny při použití běžné domovní zásuvky 230 V a dobíjecího kabelu Mennekes.

img-responsive

Toyota Prius Plug-in Hybrid se bude v USA prodávat jako Prius Prime. | foto: Toyota

Pokud není elektrický režim aktivní a Prius jede na kombinaci obou jednotek, řekne si v průměru jen o 1,4 l/100 km. Systém se umí navíc sám přepnout do elektrického režimu ve chvíli, kdy je to hospodárnější než spalování paliva. Devizou plug-in hybridního systému je minimalizace využívání spalovacího motoru. Například vyhřívání kabiny zajišťuje topení prostřednictvím akumulátoru, jako vůbec první auto na světě využívá plug-in hybridní Prius klimatizaci s tepelným čerpadlem se vstřikováním plynu.

Již zmíněná modulární platforma TNGA má oproti staršímu základu nižší těžiště a lepší pozici za volantem. Zároveň došlo ke zlepšení jízdních vlastností, což se projeví třeba menšími náklony v zatáčkách. Stejně jako u předchůdce jsou vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je ale úplně nová náprava s dvojitými lichoběžníky. Kvůli nové platformě narostl vůz mezigeneračně o 165 milimetrů do délky a 15 milimetrů do šířky, naopak výška byla zredukována o 20 milimetrů.

img-responsive

Plug-in hybridní Prius nové generace je větší než předchůdce. | foto: Toyota

Vnější vzhled je v porovnání s konvenčním Priusem úplně jiný, dynamičtější a pro leckoho i lépe „stravitelný.“ Máme tady tak LED diodová přední i zadní světla, specifické pásy diod denního svícení kolem mlhovek nebo přepracované nárazníky. Koncové reflektory jsou dále specifické tím, že vizuálně obepínají malé okno ve víku kufru. Celá výklopná záď je mimochodem vyrobena z karbonem vyztužených plastů. Nejdůležitější je ale stejně aerodynamika, u Priusu podpořená koeficientem odporu vzduchu cx = 0,24.

Oproti hybridnímu Priusu je jiná také kabina, a to nejen pouze čtyřmístným uspořádáním. Středové konzoli dominuje osmipalcový dotykový displej multimediálního systému s navigací, přístrojový štít uprostřed palubní desky obsahuje mimo jiné 4,2palcový TFT displej palubního počítače. Do kabiny také proniká minimum hluku a okolního vibrací, na čemž mají podíl také akusticky vrstvená skla. O technice automatické klimatizace již byla řeč, její další výhodou je rovněž schopnost minimalizovat proudění vzduchu na neobsazená sedadla. Ve výbavě se dále objeví třeba bezdrátová nabíječka pro chytré telefony, barevný head up displej nebo inteligentní parkovací asistent.

Balíček Toyota Safety Sense obsahuje přednárazový systém s funkcí rozpoznávání chodců a automatického brzdění, asistent pro hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat s podporou v celém rozsahu rychlostí a automatická dálková světla. Pocit bezpečí dále zvyšuje sledování mrtvých úhlů a monitorování provozu v mrtvém úhlu za vozidlem. Prius Plug-in Hybrid se v Evropě objeví na konci roku, Prius Prime se v USA dostane do showroomů na podzim.

Vytisknout

Diskuze: Toyota Prius umí být ještě úspornější, jako plug-in hybrid spotřebuje 1,4 l/100 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

New York je nejnovějším počinem automobilky Genesis, konkurující BMW řady 3.

Jihokorejská řada 3 míří do startovních bloků, Genesis New York je jen předvoj

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud