Hyundai Ioniq známe v hybridní i elektrické specifikaci, v obou případech ale šlo o verze, určené primárně mimoevropským trhům. Ono by to, minimálně v otázce designu nebo výbavy, asi tolik nevadilo, ale technické specifikace se kontinent od kontinentu liší. Poprvé navíc máme relevantní informace také o plug-in hybridu.
Vůbec první auto na světě, co nabídne tři různé verze s elektrickým motorem, je postaveno na novém technickém základě pro ekologická auta. Ten mimo jiné v případě Ioniqu počítá s délkou 4470 milimetrů, šířkou 1820 milimetrů a výškou 1450 milimetrů. Všechny tři verze rovněž sdílejí koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, respektive všechny významné designové prvky. Bystré oko pak jednotlivé specifikace odliší prostřednictvím přední masky, která je především v případě elektrického modelu poměrně kontroverzní.
Pod kapotou Ioniqu Hybrid najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI s přímým vstřikováním, výkonem 105 koní a točivým momentem 147 Nm. Motor spolupracuje s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Elektromotor má 43,5 koní a 170 Nm, energii mu dodávají lithium-iontové polymerové baterie, umístěné pod zadními sedadly, s kapacitou 1,56 kWh. Celkově hybridní Hyundai nabídne 141 koní a 265 Nm, dostačující k maximální rychlosti 185 km/h a průměrným emisím 79 g CO2/km. Na krátkou vzdálenost umí vůz jet jen na elektřinu.
Ioniq Plug-in má stejnou zážehovou šestnáctistovku, včetně dvouspojkového automatu, avšak elektromotor u něj posílil na 61 koní. Také lithium-iontové polymerové baterie mají větší kapacitu, konkrétně 8,9 kWh, a stačí na elektrický dojezd 50 kilometrů. V kombinovaném režimu potom spadla průměrná hodnota emisí na úroveň 32 g CO2/km. Ioniq Electric má výkon 120 koní a točivý moment 295 Nm. Lithium-iontová polymerová baterie má však v jeho případě kapacitu 28 kWh a stačí k dojezdu 250 kilometrů. Nedávno odhalená verze pro jihokorejský trh přitom se stejnými parametry zvládne ujet jen 169 kilometrů. Maximální rychlost je 165 km/h.
Uvnitř se můžeme těšit na sedmipalcový TFT displej mezi budíky a multimediální systém (zřejmě se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou), podporující rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, respektive navigaci se službami TomTom Live. Pro chytré telefony se jistě bude hodit chytrá nabíječka. Sada bezpečnostních asistentů obsahuje autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu nebo varování před dopravou za vozidlem. Hyundai Ioniq se objeví i v Česku, kdy to bude ale zatím importér nespecifikoval.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!