Hyundai Ioniq zná evropské parametry, elektrická verze zvládne až 250 kilometrů

ar6, 27. února 2016, 04:00 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Hyundai Ioniq známe v hybridní i elektrické specifikaci, v obou případech ale šlo o verze, určené primárně mimoevropským trhům. Ono by to, minimálně v otázce designu nebo výbavy, asi tolik nevadilo, ale technické specifikace se kontinent od kontinentu liší. Poprvé navíc máme relevantní informace také o plug-in hybridu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Ioniq ve všech třech nabízených verzích - hybridní, plug-in hybridní a elektrické.

Hyundai Ioniq ve všech třech nabízených verzích - hybridní, plug-in hybridní a elektrické. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Vůbec první auto na světě, co nabídne tři různé verze s elektrickým motorem, je postaveno na novém technickém základě pro ekologická auta. Ten mimo jiné v případě Ioniqu počítá s délkou 4470 milimetrů, šířkou 1820 milimetrů a výškou 1450 milimetrů. Všechny tři verze rovněž sdílejí koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, respektive všechny významné designové prvky. Bystré oko pak jednotlivé specifikace odliší prostřednictvím přední masky, která je především v případě elektrického modelu poměrně kontroverzní.

Pod kapotou Ioniqu Hybrid najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI s přímým vstřikováním, výkonem 105 koní a točivým momentem 147 Nm. Motor spolupracuje s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Elektromotor má 43,5 koní a 170 Nm, energii mu dodávají lithium-iontové polymerové baterie, umístěné pod zadními sedadly, s kapacitou 1,56 kWh. Celkově hybridní Hyundai nabídne 141 koní a 265 Nm, dostačující k maximální rychlosti 185 km/h a průměrným emisím 79 g CO2/km. Na krátkou vzdálenost umí vůz jet jen na elektřinu.

Ioniq Plug-in má stejnou zážehovou šestnáctistovku, včetně dvouspojkového automatu, avšak elektromotor u něj posílil na 61 koní. Také lithium-iontové polymerové baterie mají větší kapacitu, konkrétně 8,9 kWh, a stačí na elektrický dojezd 50 kilometrů. V kombinovaném režimu potom spadla průměrná hodnota emisí na úroveň 32 g CO2/km. Ioniq Electric má výkon 120 koní a točivý moment 295 Nm. Lithium-iontová polymerová baterie má však v jeho případě kapacitu 28 kWh a stačí k dojezdu 250 kilometrů. Nedávno odhalená verze pro jihokorejský trh přitom se stejnými parametry zvládne ujet jen 169 kilometrů. Maximální rychlost je 165 km/h.

Uvnitř se můžeme těšit na sedmipalcový TFT displej mezi budíky a multimediální systém (zřejmě se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou), podporující rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, respektive navigaci se službami TomTom Live. Pro chytré telefony se jistě bude hodit chytrá nabíječka. Sada bezpečnostních asistentů obsahuje autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu nebo varování před dopravou za vozidlem. Hyundai Ioniq se objeví i v Česku, kdy to bude ale zatím importér nespecifikoval.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Ioniq zná evropské parametry, elektrická verze zvládne až 250 kilometrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Audi S4 Avant nabízí 505 litrů v kufru a 354 koní pod kapotou.

Audi S4 Avant umí jezdi rychle a prakticky, cenou ale nepotěší

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud