Automobilka Detroit Electric se sice může zdát jako jedna z nově vzniklých společností zabývající se výrobou elektromobilů, kterých je v dnešní době plno. Historie Detroit Electric ale sahá až k roku 1907.
Ve třicátých letech se ale společnost dostala do finančních problémů, které vyvrcholily v roce 1939 kdy byla firma donucena ukončit svou činnost. Za tyto problémy mohla společnost vinit zdokonalení spalovacích motorů, na které zkrátka tehdejší elektromotory a akumulátory nestačily.
Dnes, v roce 2016, se automobilka vrací a je opravdu v plné síle. Nedávno dokonce představila svůj nový model s názvem SP:01, jehož první vyrobený kus byl nedávno slavnostně předán svému majiteli.
Elektrický sporťák SP:01 není ve své podstatě nic jiného, než elektřinou poháněný Lotus Exige. I Detroit Electric pokračuje ve známé filozofii Lotusu a prohlašuje, že SP:01 je nejlehčím a nejrychlejším dvousedadlovým elektromobilem na světě.
Pod karoserií z uhlíkových vláken nalezneme elektromotor o výkonu 281 koňských sil. Díky tomuto motoru dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny a maximální rychlost činí 250 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?