Není pochyb o tom, že čínský automobilový průmysl je na obrovském vzestupu a je jen otázkou času, kdy se čínské automobilky budou moci rovnat své tradiční evropské konkurenci. V poslední době se o slovo začínají hlásit i čínští výrobci sportovních a supersportovních automobilů.
Elektřinou poháněné a hybridní sporťáky jsou mezi zákazníky stále oblíbenější. Kombinaci sportovního zážitku a pocitu ze záchrany planety zákazníci zkrátka milují a automobilky se toho snaží využít. Spousta dnešních automobilek na automobilech tohoto typu pracuje a snaží se napodobit úspěch Tesly Model S nebo BMW i8.
Nyní se do této vybrané společnosti chce připojit i čínská společnost Techrulex. Ta se chystá na autosalonu v Ženevě představit svůj zbrusu nový, čistě elektřinou poháněný supersport, který by měl být v mnoha směrech opravdu revoluční.
Avizovanou revoluční technologií, kterou inženýři tolik vyzdvihují je systém TREV - Turbine-Recharging Electric Vehicle. Po přeložení zjistíme, že jde o systém dobíjení elektřinu za pomoci turbíny. Bohužel žádné další informace nám automobilky neposkytla a svá technická tajemství si velice dobře střeží. Více se tedy dozvíme až po odhalení vozu v Ženevě.
Jedno ale víme. Výkon konceptu má dosahovat hodnoty 1 030 koňských sil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?