Kia Niro se oděla do evropského kabátku, mnoho změn nečekejte

ar6, 18. února 2016, 04:03 Google+ Geneva International Motor Show 2016

U jihokorejských automobilek bude letos v Ženevě pořádně zeleno. Hyundai chystá premiéru liftbacku Ioniq, jen kousek dál potom bude stát crossover Kia Niro, sdílející s konkurentem Priusu zcela novou platformu pro ekologická auta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Niro se představuje v evropském hávu, pohonné ústrojí zůstalo nezměněno.

Kia Niro se představuje v evropském hávu, pohonné ústrojí zůstalo nezměněno. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Niro jsme poprvé mohli vidět minulý týden, kdy proběhla jeho světová premiéra v Chicagu. Evropská specifikace se na první pohled liší jen jinou optikou předních světlometů, která odpovídá evropské legislativě. Alespoň v rychlosti se tak sluší připomenout masku ve tvaru tygřího nosu, zadní LED světla, černý střešní spoiler, chromované hokejky v náraznících nebo plastové lemování blatníků. Koeficient odporud vzduchu je stále cx = 0,29. Evropský zákazník bude moci vybírat ze sedmi laků karosérie a litých kol o velikosti 16 až 18 palců.

Co jsme ještě minulý týden neznali, to jsou rozměry vozu. Rozvorem 2700 milimetrů tak Niro sice překonává Sportage, s délkou 4355 milimetrů, šířkou 1800 milimetrů a výškou 1535 milimetrů je ale celkově menší než žilinské SUV. Dovnitř se poskládá pětice cestujících, ti vzadu budou mít k dispozici 950 milimetrů pro nohy, 993 milimetrů pro hlavy a 1402 milimetrů pro ramena. Kufr má slušných 421 litrů, zásluha je to ale především pod zadními sedadly umístěných baterií.

Pohonné ústrojí je i v evropské specifikaci složeno ze zážehové šestnáctistovky GDI o výkonu 105 koní s točivým momentem 147 Nm a elektromotoru o výkonu 43,5 koně, umístěném v převodovce. Systémová síla je 141 koní a 264 Nm, což jsou o něco horší hodnoty než u severoamerické verze. Poháněna budou přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového dvouspojkového automatu, který je možné přepnout do manuálního režimu řazení. Sama Kia jej považuje za „zábavnější“ než automat s plynule měnitelným převodem.

img-responsive

Akumulátory jsou umístěné pod zadními sedadly, Kia Niro. | foto: Kia Motors

Lithium-iontové akumulátory mají kapacitu 1,56 kWh, přičemž s váhou 33 kilogramů jsou nejlehčí, jaké Kia kdy použila. Zároveň mají o polovinu vyšší energetickou hustotu a o 13 procent vyšší efektivitu než baterie u hlavních rivalů. Je přitom otázkou, koho automobilka myslí, protože v segmentu SUV aktuálně nenajdeme žádného stejně velkého konkurenta, na nižší střední třídu je Niro pro změnu dost velké. Baterie jsou každopádně doplněny 45litrovou nádrží na benzín.

Platforma vozu využívá v přední části vzpěry MacPherson, vzadu je nezávislé víceprvkové zavěšení. Karosérii tvoří z 53 procent vysokopevnostní ocel, mnohé díly rovněž využívají hliník. Tím je dosaženo nejen nízké hmotnosti, ale i vysoké míry bezpečnosti. V kombinaci s asistenty, mezi nimiž nechybí hlídání slepého úhlu, sledování dopravy za vozidlem, asistent pro změnu jízdního pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo autonomní brzdění, je potom očekáván plný počet hvězdiček Euro NCAP.

Hlavním bodem kabiny je multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, rozhraním Android Auto a příplatkovou navigací TomTom. Ta samozřejmě nabízí informaci o zvolené trase v reálném čase. Standardní audiosystém má šest reproduktorů a umí přijímat digitální rádio, mezi příplatky však nechybí prémiová aparatura JBL s osmi reproduktory. Podobně jako u nové Optimy je ve středovém tunelu místo na bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů. Povedené jsou výplně dveří s výrazným lakovaným segmentem.

Prodej se na vybraných evropských trzích rozběhne ve třetím čtvrtletí letošního roku, poskytována bude mimo jiné i unikátní sedmiletá záruka.

Vytisknout

Diskuze: Kia Niro se oděla do evropského kabátku, mnoho změn nečekejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Bentley Flying Spur V8 S je novou verzí mezi modely V8 a W12.

Bentley Flying Spur přijíždí ve verzi V8 S, kombinuje sportování s luxusem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud