První Opel Ampera byl sice revoluční, masovou oblibu si ale i kvůli vysoké ceně nezískal. S druhou generací na to jde německá automobilka jinak. Slibuje totiž nejen dostatek místa pro pět lidí a dlouhý elektrický dojezd, ale také příznivou cenu.
Ti bystřejší z Vás si jistě podle úvodní fotky všimli, že Ampera-e, jak je nyní vůz označován, není ničím jiným než dvojčetem Chevroletu Bolt. Opel tedy používá stejnou strategii jako u předchůdce, jen písmeno V nahradilo B. Oproti americkému sourozenci má Ampera-e jinou masku chladiče a odlišný „výplet“ nasávacího otvoru. Jinak jsou si obě auta podobná jako vejce vejci.
Pokud tuto analogii použijeme také na pohonné ústrojí, bude mít plně elektrická Ampera-e výkon 203 koní a točivý moment 361 Nm, stačící na akceleraci z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost 145 km/h. Lithium-iontové akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu (to Opel potvrdil), jejich kapacita 60 kWh potom stačí na dojezd 322 kilometrů. U tohoto údaje zatím německý výrobce pouze říká, že dojezd bude delší než u většiny elektrických automobilů.
Uvnitř se můžeme těšit na multimediální systém IntelliLink, pravděpodobně s 10,2palcovou obrazovkou, respektive modul OnStar s připojením 4G LTE. Ten umí z vozu udělat pojízdný WiFi hotspot. Přístrojovou desku by měl tvořit osmipalcový displej. Kompletní technická data, stejně jako větší fotogalerii, uvidíme nejdříve v Ženevě, vzhledem k uvedení na trh až v příštím roce to ale nejspíše bude o něco později. Ampera-e je každopádně součástí modelové ofenzivy Opelu, zahrnující uvedení 29 nových modelů mezi roky 2016 až 2020.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?