Zdroje blízké Volkswagenu přišly s celkem očekávanou informací. Ta se dotýká aféry Dieselgate a leccos vysvětluje.
Sedm po sobě jdoucích let používal Volkswagen tzv. odpojovací zařízení na svých motorech 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. To umožňovalo podvádět během zkoušek emisí a zdá se, že inženýři VW skutečně dali hodně úsilí do optimalizaci softwaru. Hned tři zdroje, obeznámené s problematikou totiž uvádějí, že výrobce instaloval víc než jen jednu verzi "chytrého" softwaru.
To v konečném důsledu znamená, že podvod by mohl být mnohem rozsáhlejší, než co VW dosud přiznal. Podle odborníků v oboru se na všem podílelo více než jen několik inženýrů a jejich práce si vyžádala hodně komplexní "práci". Je zajímavé, že Arndt Ellinghorst, analytik bankovní poradenské firmy Evercore ISI, ke všemu řekl: "Počet zaměstnanců zapojených do tohoto skandálu bude mít přímý dopad na výši pokut VW a v konečném důsledku to bude mít vliv na řízení změn a také na tom, co investoři budou dělat."
Volkswagen již ztratil 25 procent své akciové tržní hodnoty a podle Credit Suisse si aféra Dieselgate vyžádá náklady mezi dvaceti až sedmdesáti miliardami eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?