Když mluvíme o nejkrásnějším Mustangu, na mysli nemáme nic jiného, než ten z roku 1967. Tenhle nádherný americký osmiválcový musclecar je navíc po renovaci, což dovádí jeho jedinečnost i cenovku na úplné maximum.
Čas od času vás informujeme o tom, že je nějaký automobilový skvost na prodej. Většinou se ale tyto akce odehrávají na druhém konci republiky. Tentokrát je situace naprosto jiná a mnohem příjemnější. Tenhle fešák se bude dražit už tuto středu ve Znojmě. Vyvolávací cena je 834 tisíc, odhadní 1,2 milionu korun.
Máme tu tedy ideální příležitost k tomu, koupit auto ve výborném stavu, jelikož hodnota těchto vozů bude už jen stoupat. Auto má najeto přibližně 140 tisíc kilometrů, a pod kapotou se skrývá osmiválec o objemu 4,7 litru s automatickou převodovkou.
První generace Fordu Mustang se začala vyrábět v dubnu 1964 jako varianta k evropským sportovním vozům Jaguar E-Type či konkurenční Corvette. Původně se očekávalo, že se za první rok vyrobí 1 milion Mustangů, ale toto očekávání bylo přehnané. Po modelu z roku 1965 následovala verze 1967, kde Ford začal používat daleko více techniky z již existujících modelů (většinou Fairlane a Falcon) pro snížení jak výrobních nákladů, tak nákladů na školení servisního personálu. Tím bylo dosaženo výrazného snížení ceny jak samotného vozu, tak náhradních dílů. Během let 1965 až 1973 se v rámci první generace vyrobilo i několik speciálních modelů – Mach 1, Boss 302 a Boss 429, a z Fordu Mustang se postupně stala legenda, která přetrvává dodnes.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.