Když mluvíme o nejkrásnějším Mustangu, na mysli nemáme nic jiného, než ten z roku 1967. Tenhle nádherný americký osmiválcový musclecar je navíc po renovaci, což dovádí jeho jedinečnost i cenovku na úplné maximum.
Čas od času vás informujeme o tom, že je nějaký automobilový skvost na prodej. Většinou se ale tyto akce odehrávají na druhém konci republiky. Tentokrát je situace naprosto jiná a mnohem příjemnější. Tenhle fešák se bude dražit už tuto středu ve Znojmě. Vyvolávací cena je 834 tisíc, odhadní 1,2 milionu korun.
Máme tu tedy ideální příležitost k tomu, koupit auto ve výborném stavu, jelikož hodnota těchto vozů bude už jen stoupat. Auto má najeto přibližně 140 tisíc kilometrů, a pod kapotou se skrývá osmiválec o objemu 4,7 litru s automatickou převodovkou.
První generace Fordu Mustang se začala vyrábět v dubnu 1964 jako varianta k evropským sportovním vozům Jaguar E-Type či konkurenční Corvette. Původně se očekávalo, že se za první rok vyrobí 1 milion Mustangů, ale toto očekávání bylo přehnané. Po modelu z roku 1965 následovala verze 1967, kde Ford začal používat daleko více techniky z již existujících modelů (většinou Fairlane a Falcon) pro snížení jak výrobních nákladů, tak nákladů na školení servisního personálu. Tím bylo dosaženo výrazného snížení ceny jak samotného vozu, tak náhradních dílů. Během let 1965 až 1973 se v rámci první generace vyrobilo i několik speciálních modelů – Mach 1, Boss 302 a Boss 429, a z Fordu Mustang se postupně stala legenda, která přetrvává dodnes.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?