Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

Jan Matoušek, 10. ledna 2017, 20:11 Google+

Již od listopadu je na českém trhu možné předobjednávat výrazně omlazenou Škodu Octavia. Dostupné zatím byly standardní varianty s karosérií liftback i kombi, dnešním dnem pak do nabídky přibývají také deriváty. Sportovní RS i terénní Scout sice oproti dřívějšku podražily, mají ale více výbavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií? - anotačné foto

Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Představovat blíže omlazenou podobu Škody Octavia je jako nosit dříví do lesa. O čtveřici předních světlometů bylo napsáno již mnohé a určitě se o nich mluvit ještě bude, tím spíše ve chvíli, kdy se jimi osazený vůz dostane na běžné silnice. RS a Scout přitom platí za nejhezčí „čtyřočka“ v nabídce modelu, nejvíce za to může asi fakt, že světla jsou standardně kompletní LED diodová. Také skupinové svítilny, nově mírně zatmavené, jsou u obou verzí LED diodové, RS pak přidává i mlhovky s touto světlenou technologií.

Uvnitř vsadila Škoda na moderní infotainenty, a tak se prostřednictvím příplatků můžete dostat až na úhlopříčku 9,2 palce, internetové připojení nebo DVD mechaniku. Základem RS i Scoutu je nicméně multimediální systém Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, rozhraním SmartLink+ a osmi reproduktory. Z dalších nových prvků výbavy obou modelů lze zmínit Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, bezklíčkový přístup a startování KESSY či parkovací senzory vpředu i vzadu. RS přidává dále sportovní doplňky, 17paklcová litá kola, anatomická sedadla nebo multifunkční volant, Scout láká na vyšší světlou výšku, plastové obložení, vyhřívaný multifunkční volant, specifický režim Off-road, čalounění funkční tkaninou nebo deštníkem pod sedadlem spolujezdce.

Technické údaje - Škoda Octavia RS

  2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Výkon: 169 kW 169 kW 135 kW 135 kW 135 kW
Toč. moment: 350 Nm 350 Nm 380 Nm 380 Nm 380 Nm
Převodovka: 6 MT 6 DSG 6 MT 6 DSG 6 DSG
Zrychlení: 6,7/6,8 s 6,8/7,0 s 7,9/8,0 s 7,9/8,0 s 7,6/7,7 s
Max. rychlost: 250/247 km/h 249/245 km/h 232/230 km/h 230/228 km/h 228/224 km/h
Spotřeba: 6,5 l 6,6 l 4,5 l 4,9 l 5,1 l
Rozměry: 4689 x 1814 x 1448 mm/4689 x 1814 x 1452 mm
Rozvor: 2680 mm
Kufr: 590/1580 l/610/1740 l

Poznámka: Údaje za lomítkem patří Octavii RS Combi.

Pod kapotou Octavie RS je nově umístěný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k), známý z modelu RS 230. Na rozdíl od něj ale postrádá samosvorný diferenciál, volba mezi šestistupňový manuálem a šestistupňovou dvouspojkovým automatem DSG ale zůstala. Druhou možností je dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se stejnou nabídkou převodovek a také pohonem všech kol pro verzi s DSG.

Ceník - Škoda Octavia RS/Scout

  RS RS Combi Scout
1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 771 900 Kč
2.0 TSI (169 kW) 696 900 Kč 731 900 Kč ----------
2.0 TSI DSG (169 kW) 746 900 Kč 781 900 Kč ----------
2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 811 900 Kč
2.0 TDI (135 kW) 707 900 Kč 742 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG (135 kW) 757 900 Kč 792 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) 812 900 Kč 847 900 Kč 759 900 Kč

Octavia Scout je nabízena se zážehovým agregátem 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a šestistupňovým dvouspojkovým automatem nebo vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motor se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější pro změnu se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Všechny motorizace jsou pak spojeny s pohonem obou náprav.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat? - anotačno foto

Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat?

Kam se hrabou BMW a Jaguar! Alfa Romeo Stelvio je krásná a rychlá i v běžném provedení - anotačno foto

Kam se hrabou BMW a Jaguar! Alfa Romeo Stelvio je krásná a rychlá i v běžném provedení

Volkswagen dostal další ránu. Musí odkoupit od zákazníka škodovku s dieselem - anotačno foto

Volkswagen dostal další ránu. Musí odkoupit od zákazníka škodovku s dieselem

Nový Jaguar F-Type 400 jako Shooting Brake? Nic není nemožné - anotačno foto

Nový Jaguar F-Type 400 jako Shooting Brake? Nic není nemožné

Dočkáme se ho i my? Benzinový šestiválec od VW se vrátí do Evropy - anotačno foto

Dočkáme se ho i my? Benzinový šestiválec od VW se vrátí do Evropy

MPV je definitivně přežitek. Z Opelu Meriva je tuctový crossover s francouzskou technikou - anotačno foto

MPV je definitivně přežitek. Z Opelu Meriva je tuctový crossover s francouzskou technikou

Jedině s lupou. Ale facelift BMW řady 4 posuďte sami (+ 96x FOTO) - anotačno foto

Jedině s lupou. Ale facelift BMW řady 4 posuďte sami (+ 96x FOTO)

reklama
reklama

Doporučujeme

Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají Tipo i Rapid

Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vše o dálniční známce 2017. Co hrozí, když ji nestihnete vylepit?

  2. Je možné mít zimní pneumatiky jen na jedné nápravě? Víme jak to je

  3. GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

  4. Kdy máte povinnost nahlásit dopravní nehodu? Zde jsou všechny případy

  5. Přijde Dacia o pozici nejlevnější značky? Lada útočí, nabídne i zastaralou Kalinu

  6. Osm tipů, jak se vyhnout nehodě na zasněžených silnicích

reklama