Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

ar6, 10. ledna 2017, 20:11 Google+

Již od listopadu je na českém trhu možné předobjednávat výrazně omlazenou Škodu Octavia. Dostupné zatím byly standardní varianty s karosérií liftback i kombi, dnešním dnem pak do nabídky přibývají také deriváty. Sportovní RS i terénní Scout sice oproti dřívějšku podražily, mají ale více výbavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud.

Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Představovat blíže omlazenou podobu Škody Octavia je jako nosit dříví do lesa. O čtveřici předních světlometů bylo napsáno již mnohé a určitě se o nich mluvit ještě bude, tím spíše ve chvíli, kdy se jimi osazený vůz dostane na běžné silnice. RS a Scout přitom platí za nejhezčí „čtyřočka“ v nabídce modelu, nejvíce za to může asi fakt, že světla jsou standardně kompletní LED diodová. Také skupinové svítilny, nově mírně zatmavené, jsou u obou verzí LED diodové, RS pak přidává i mlhovky s touto světlenou technologií.

Uvnitř vsadila Škoda na moderní infotainenty, a tak se prostřednictvím příplatků můžete dostat až na úhlopříčku 9,2 palce, internetové připojení nebo DVD mechaniku. Základem RS i Scoutu je nicméně multimediální systém Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, rozhraním SmartLink+ a osmi reproduktory. Z dalších nových prvků výbavy obou modelů lze zmínit Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, bezklíčkový přístup a startování KESSY či parkovací senzory vpředu i vzadu. RS přidává dále sportovní doplňky, 17paklcová litá kola, anatomická sedadla nebo multifunkční volant, Scout láká na vyšší světlou výšku, plastové obložení, vyhřívaný multifunkční volant, specifický režim Off-road, čalounění funkční tkaninou nebo deštníkem pod sedadlem spolujezdce.

Technické údaje - Škoda Octavia RS

  2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Výkon: 169 kW 169 kW 135 kW 135 kW 135 kW
Toč. moment: 350 Nm 350 Nm 380 Nm 380 Nm 380 Nm
Převodovka: 6 MT 6 DSG 6 MT 6 DSG 6 DSG
Zrychlení: 6,7/6,8 s 6,8/7,0 s 7,9/8,0 s 7,9/8,0 s 7,6/7,7 s
Max. rychlost: 250/247 km/h 249/245 km/h 232/230 km/h 230/228 km/h 228/224 km/h
Spotřeba: 6,5 l 6,6 l 4,5 l 4,9 l 5,1 l
Rozměry: 4689 x 1814 x 1448 mm/4689 x 1814 x 1452 mm
Rozvor: 2680 mm
Kufr: 590/1580 l/610/1740 l

Poznámka: Údaje za lomítkem patří Octavii RS Combi.

Pod kapotou Octavie RS je nově umístěný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k), známý z modelu RS 230. Na rozdíl od něj ale postrádá samosvorný diferenciál, volba mezi šestistupňový manuálem a šestistupňovou dvouspojkovým automatem DSG ale zůstala. Druhou možností je dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se stejnou nabídkou převodovek a také pohonem všech kol pro verzi s DSG.

Ceník - Škoda Octavia RS/Scout

  RS RS Combi Scout
1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 771 900 Kč
2.0 TSI (169 kW) 696 900 Kč 731 900 Kč ----------
2.0 TSI DSG (169 kW) 746 900 Kč 781 900 Kč ----------
2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 811 900 Kč
2.0 TDI (135 kW) 707 900 Kč 742 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG (135 kW) 757 900 Kč 792 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) 812 900 Kč 847 900 Kč 759 900 Kč

Octavia Scout je nabízena se zážehovým agregátem 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a šestistupňovým dvouspojkovým automatem nebo vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motor se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější pro změnu se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Všechny motorizace jsou pak spojeny s pohonem obou náprav.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Unikátní obrněné vozidlo Sizaire-Berwick

Obrněnec poháněný vrtulí? Snaha překonávat pouště skončila vojenským fiaskem

Princ Harry a Meghan Markle za volantem Land Roveru Discovery

Autoškola pro královskou rodinu? Meghan Markle čeká kurz řízení od zvláštních agentů

Výroba nové generace Fordu Focus v německém závodě Saarlouis

VIDEO: Jak probíhá výroba nového Fordu Focus? Unikátní pohled do německého závodu Saarlouis

Demonstrace autonomního vozidla společnosti Mobileye se na světelné křižovatce změnila ve fiasko

Samořiditelné vozidlo jedoucí na červenou? Prezentace pro televizi skončila fiaskem

Nepříliš oslnivý výkon předvedly brzdy Modelu 3 i na závodním okruhu

Tesla Model 3 má pořádný problém. Kratší brzdnou dráhu má i stará Lada

Ilustrační foto

Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

reklama
reklama

Doporučujeme

Omlazená dvojice francouzských sedanů přichází na český trh.

Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

  3. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  4. Auto, které nelze převrátit? Tesla si z crash testu odnáší světové prvenství

  5. Znáte nejdražší SUV světa? Ta nejvzácnější vlastní jediný člověk, Rolls-Royce je až šestý

  6. Zetor vytáhl do boje, obrněnec Gerlach najde uplatnění v každé moderní armádě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud