Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

ar6, 10. ledna 2017, 20:11 Google+

Již od listopadu je na českém trhu možné předobjednávat výrazně omlazenou Škodu Octavia. Dostupné zatím byly standardní varianty s karosérií liftback i kombi, dnešním dnem pak do nabídky přibývají také deriváty. Sportovní RS i terénní Scout sice oproti dřívějšku podražily, mají ale více výbavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií? - anotačné foto

Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Představovat blíže omlazenou podobu Škody Octavia je jako nosit dříví do lesa. O čtveřici předních světlometů bylo napsáno již mnohé a určitě se o nich mluvit ještě bude, tím spíše ve chvíli, kdy se jimi osazený vůz dostane na běžné silnice. RS a Scout přitom platí za nejhezčí „čtyřočka“ v nabídce modelu, nejvíce za to může asi fakt, že světla jsou standardně kompletní LED diodová. Také skupinové svítilny, nově mírně zatmavené, jsou u obou verzí LED diodové, RS pak přidává i mlhovky s touto světlenou technologií.

Uvnitř vsadila Škoda na moderní infotainenty, a tak se prostřednictvím příplatků můžete dostat až na úhlopříčku 9,2 palce, internetové připojení nebo DVD mechaniku. Základem RS i Scoutu je nicméně multimediální systém Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, rozhraním SmartLink+ a osmi reproduktory. Z dalších nových prvků výbavy obou modelů lze zmínit Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, bezklíčkový přístup a startování KESSY či parkovací senzory vpředu i vzadu. RS přidává dále sportovní doplňky, 17paklcová litá kola, anatomická sedadla nebo multifunkční volant, Scout láká na vyšší světlou výšku, plastové obložení, vyhřívaný multifunkční volant, specifický režim Off-road, čalounění funkční tkaninou nebo deštníkem pod sedadlem spolujezdce.

Technické údaje - Škoda Octavia RS

  2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Výkon: 169 kW 169 kW 135 kW 135 kW 135 kW
Toč. moment: 350 Nm 350 Nm 380 Nm 380 Nm 380 Nm
Převodovka: 6 MT 6 DSG 6 MT 6 DSG 6 DSG
Zrychlení: 6,7/6,8 s 6,8/7,0 s 7,9/8,0 s 7,9/8,0 s 7,6/7,7 s
Max. rychlost: 250/247 km/h 249/245 km/h 232/230 km/h 230/228 km/h 228/224 km/h
Spotřeba: 6,5 l 6,6 l 4,5 l 4,9 l 5,1 l
Rozměry: 4689 x 1814 x 1448 mm/4689 x 1814 x 1452 mm
Rozvor: 2680 mm
Kufr: 590/1580 l/610/1740 l

Poznámka: Údaje za lomítkem patří Octavii RS Combi.

Pod kapotou Octavie RS je nově umístěný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k), známý z modelu RS 230. Na rozdíl od něj ale postrádá samosvorný diferenciál, volba mezi šestistupňový manuálem a šestistupňovou dvouspojkovým automatem DSG ale zůstala. Druhou možností je dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se stejnou nabídkou převodovek a také pohonem všech kol pro verzi s DSG.

Ceník - Škoda Octavia RS/Scout

  RS RS Combi Scout
1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 771 900 Kč
2.0 TSI (169 kW) 696 900 Kč 731 900 Kč ----------
2.0 TSI DSG (169 kW) 746 900 Kč 781 900 Kč ----------
2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 811 900 Kč
2.0 TDI (135 kW) 707 900 Kč 742 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG (135 kW) 757 900 Kč 792 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) 812 900 Kč 847 900 Kč 759 900 Kč

Octavia Scout je nabízena se zážehovým agregátem 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a šestistupňovým dvouspojkovým automatem nebo vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motor se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější pro změnu se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Všechny motorizace jsou pak spojeny s pohonem obou náprav.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lamborghini za cenu poledního oběda? Má to jen jeden malý háček - anotačno foto

Lamborghini za cenu poledního oběda? Má to jen jeden malý háček

Nissan GT-R Track Edition 2017; úžasný zvenku, uvnitř i "pod kůží" - anotačno foto

Nissan GT-R Track Edition 2017; úžasný zvenku, uvnitř i "pod kůží"

Adaptabilní pneumatika uvažuje společně s vámi - anotačno foto

Adaptabilní pneumatika uvažuje společně s vámi

Konec po 16 letech! SsangYong Rexton dostal nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq - anotačno foto

Konec po 16 letech! SsangYong Rexton dostal nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq

Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody - anotačno foto

Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody

Nafťák parkuje v Londýně o 50% dráž než benzín. Jak je to možné? - anotačno foto

Nafťák parkuje v Londýně o 50% dráž než benzín. Jak je to možné?

Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky! - anotačno foto

Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky!

reklama
reklama

Doporučujeme

Další ocenění pro Alfu Brera

Další ocenění pro Alfu Brera

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

  2. Automobilový průmysl v KLDR? Fiat, Karosa i Číňané

  3. Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

  4. Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

  5. 36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

  6. Legendární Škoda 966 Supersport: Opět v původní kráse

reklama