Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

ar6, 10. ledna 2017, 20:11 Google+

Již od listopadu je na českém trhu možné předobjednávat výrazně omlazenou Škodu Octavia. Dostupné zatím byly standardní varianty s karosérií liftback i kombi, dnešním dnem pak do nabídky přibývají také deriváty. Sportovní RS i terénní Scout sice oproti dřívějšku podražily, mají ale více výbavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud.

Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Představovat blíže omlazenou podobu Škody Octavia je jako nosit dříví do lesa. O čtveřici předních světlometů bylo napsáno již mnohé a určitě se o nich mluvit ještě bude, tím spíše ve chvíli, kdy se jimi osazený vůz dostane na běžné silnice. RS a Scout přitom platí za nejhezčí „čtyřočka“ v nabídce modelu, nejvíce za to může asi fakt, že světla jsou standardně kompletní LED diodová. Také skupinové svítilny, nově mírně zatmavené, jsou u obou verzí LED diodové, RS pak přidává i mlhovky s touto světlenou technologií.

Uvnitř vsadila Škoda na moderní infotainenty, a tak se prostřednictvím příplatků můžete dostat až na úhlopříčku 9,2 palce, internetové připojení nebo DVD mechaniku. Základem RS i Scoutu je nicméně multimediální systém Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, rozhraním SmartLink+ a osmi reproduktory. Z dalších nových prvků výbavy obou modelů lze zmínit Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, bezklíčkový přístup a startování KESSY či parkovací senzory vpředu i vzadu. RS přidává dále sportovní doplňky, 17paklcová litá kola, anatomická sedadla nebo multifunkční volant, Scout láká na vyšší světlou výšku, plastové obložení, vyhřívaný multifunkční volant, specifický režim Off-road, čalounění funkční tkaninou nebo deštníkem pod sedadlem spolujezdce.

Technické údaje - Škoda Octavia RS

  2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Výkon: 169 kW 169 kW 135 kW 135 kW 135 kW
Toč. moment: 350 Nm 350 Nm 380 Nm 380 Nm 380 Nm
Převodovka: 6 MT 6 DSG 6 MT 6 DSG 6 DSG
Zrychlení: 6,7/6,8 s 6,8/7,0 s 7,9/8,0 s 7,9/8,0 s 7,6/7,7 s
Max. rychlost: 250/247 km/h 249/245 km/h 232/230 km/h 230/228 km/h 228/224 km/h
Spotřeba: 6,5 l 6,6 l 4,5 l 4,9 l 5,1 l
Rozměry: 4689 x 1814 x 1448 mm/4689 x 1814 x 1452 mm
Rozvor: 2680 mm
Kufr: 590/1580 l/610/1740 l

Poznámka: Údaje za lomítkem patří Octavii RS Combi.

Pod kapotou Octavie RS je nově umístěný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k), známý z modelu RS 230. Na rozdíl od něj ale postrádá samosvorný diferenciál, volba mezi šestistupňový manuálem a šestistupňovou dvouspojkovým automatem DSG ale zůstala. Druhou možností je dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se stejnou nabídkou převodovek a také pohonem všech kol pro verzi s DSG.

Ceník - Škoda Octavia RS/Scout

  RS RS Combi Scout
1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 771 900 Kč
2.0 TSI (169 kW) 696 900 Kč 731 900 Kč ----------
2.0 TSI DSG (169 kW) 746 900 Kč 781 900 Kč ----------
2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 811 900 Kč
2.0 TDI (135 kW) 707 900 Kč 742 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG (135 kW) 757 900 Kč 792 900 Kč ----------
2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) 812 900 Kč 847 900 Kč 759 900 Kč

Octavia Scout je nabízena se zážehovým agregátem 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a šestistupňovým dvouspojkovým automatem nebo vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motor se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější pro změnu se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Všechny motorizace jsou pak spojeny s pohonem obou náprav.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda 1100 MBX

Nejznámější česká auta: Jaké modely nás proslavily v zahraničí?

Ilustrační foto

O víkendu se očekávají další dopravní komplikace, návrat domů se opět protáhne

Na autosalonu ve Frankfurtu by se měl mimo jiné představit Opel Grandland X

Sláva autosalonů upadá, do Frankfurtu nedorazí 9 významných automobilek

Zapomenutý klíč v motoru Mitsubishi Lancer Evolution

Nástrčný klíč, který technik zapomněl v motoru, nalezl majitel po 11 letech!

Nový patent Toyoty

Nový patent Toyoty má výrazně zlepšit výhled z vozu

Ukradená Honda Accord

Ukradl auto a pak se ptal policisty na cestu, teď v cele přemýšlí proč ho zavřeli

Nový Volkswagen Polo

Nové Polo vstupuje na scénu, ceny začínají od 292 900 Kč

reklama
reklama

Doporučujeme

Omlazená dvojice francouzských sedanů přichází na český trh.

Jsou výrazně levnější a s lepší výbavou. Dvojčata C-Elysée a 301 překonávají…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

  2. Dva týdny rozebíral a fotil motor Mazdy Mx-5, výsledek je úžasný!

  3. Co je lepší, automat nebo manuál?

  4. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

  5. Jen lak na tomto Porsche vyšel na neuvěřitelné 2 miliony korun

  6. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

reklama

Zprávy odjinud