Audi bylo jednou z mála automobilek, která všechny své hlavní podzimní novinky představila na pařížském autosalonu. Jednou z nich byla i druhá generace SUV Q5, na první pohled těžko rozeznatelná od předchůdce. Pod kabátkem jde ale o úplně jiné auto, které navíc ještě před koncem roku přichází na náš trh.
Platforma MLB, hmotnost nižší až o 90 kilogramů, nové technologie, včetně digitální přístrojové desky, a větší vnitřní prostor. To je ve zkratce Audi Q5 druhé generace, jehož design na první pohled nenechá nikoho na pochybách, že tohle je opravdové SUV se čtyřmi kruhy. Z dálky variace na předchůdce, z blízka pro změnu zmenšená Q7. Není to na škodu, vůz si s maskou chladiče Singleframe, typickým tvarováním předních světlometů nebo do boků zasahujícím víkem kufru uchovává svou vlastní identitu. Nechybí samozřejmě moderní technologie, světla Matrix LED přijdou na 54 300 korun, virtuální přístrojová deska na dalších 14 300 korun a navigace MMI plus s 8,3palcovou obrazovkou, CD/DVD mechnikou a online službami stojí astronomických 73 500 korun. K tomu stačí připočíst několik desítek tisíc za asistenční systémy (například samočinné parkování, sledování dopravy za vozidlem a hlídání mrtvého úhlu) nebo 55 800 korun za vzduchový podvozek a je klidně možné se dostat na cifru blízkou dvěma milionům korun.
Technické údaje
2.0 TFSI quattro 2.0 TDI 2.0 TDI quattro 2.0 TDI quattro Výkon: 185 kW 110 kW 120 kW 140 kW Toč. moment: 370 Nm 320 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 7 S tronic 6 MT 7 S tronic 7 S tronic Zrychlení: 6,3 s 9,7 s 8,9 s 7,9 s Max. rychlost: 237 km/h 206 km/h 211 km/h 218 km/h Spotřeba: 6,8 l/100 km 4,5 l/100 km 4,9 l/100 km 4,9 l/100 km Rozměry: 4663 x 1893 x 1659 mm Rozvor: 2819 mm Kufr: 550/1550 lZpátky ale k základní nabídce německé automobilky. Ta zatím zahrnuje jen čtveřici motorů, všechny mají čtyři válce, turbodmychadlo a dvoulitrový objem. Jediným benzínem je tady TFSI s výkonem 185 kW (252 k). Ten má standardně pohon všech kol a převodovku S tronic. Pak následují už jen turbodiesely TDI s výkonem postupně 110 kW (150 k), 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k). Nejslabší má pohon předních kol a šestistupňovou manuální převodovku, dva silnější využívají pohonu všech kol quattro a dvouspojkové převodovky S tronic. V budoucnu dojde i na šestiválce, ostatně jejich přítomnost avizovalo Audi již při premiéře. Mělo by jít o třílitrové TDI o výkonu 210 kW (286 k), samozřejmě s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Tiptronic.
Ceník - Audi Q5
Q5 Sport Design 2.0 TFSI quattro S tronic (185 kW) 1 396 900 Kč 1 452 900 Kč 1 452 900 Kč 2.0 TDI (110 kW) 1 071 900 Kč 1 127 900 Kč 1 127 900 Kč 2.0 TDI quattro S tronic (120 kW) 1 218 900 Kč 1 274 900 Kč 1 274 900 Kč 2.0 TDI quattro S tronic (140 kW) 1 254 900 Kč 1 310 900 Kč 1 310 900 KčO příplatkové výbavě byla částečně řeč, v základu pak čekejte šest airbagů, přednárazový systém, dešťový a světelný senzor, úchyty Isofix a Top Tether, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, všechny okna v elektrice, automatickou klimatizaci, rádio MMI radio plus se sedmipalcovým displejem, osmi reproduktory, Bluetooth a USB, multifunkční kožený volant, střešní ližiny, xenonová světla nebo 17palcová litá kola. Provedení sport a design mají navíc 18palcová litá kola, specifické vnější designové prvky, hliníkové doplňky interiéru, sportovní sedadla (pouze sport) nebo ambientní osvětlení interiéru (pouze design).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?