Koncem loňského roku převzala tuzemská policie několik desítek automobilů značky Škoda, převážně neoznačených Octavií. Další doplnění flotily těmito auty ale v provozu bezpečně poznáte. Desítka Audi S6 má totiž typickou stříbrnou barvu a výraznou grafiku na bocích.
Ochranná služba Policie ČR využívala až doposud starší generaci Audi A6 s 3.2litrový šestiválcem o výkonu 188 kW (255 k) v kombinaci s pohonem všech kol quattro. V úterních dopoledních hodinách však tato vozidla svou službu u Ochranné služby ukončila a přesunula se k dopravní policii, kde budou využívána v silničních dohledu. Jejich nástupcem se stala desítka nejnovějších Audi S6. „Deset operačních policejních speciálů určených pro Ochrannou službu Policie České republiky jsme pořídili za 21 770 230 korun,“ uvedl při předání náměstek policejního prezidenta Petr Petřík.
Cena nového automobilu je 2 027 900 korun, přičemž ve svých útrobách vozí čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec TFSI o výkonu 331 kW (450 k) s točivým momentem 550 Nm. Přes sedmistupňovou převodovku S tronic jsou permanentně poháněna všechna kola, což S6 uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 9,4 - 9,6 l/100 km. Speciální policejní výbava zahrnuje například kamerovou nebo spojovací techniku. Zároveň jsou vozidla označená, vedle majáčků tak mají i grafiku na bocích karosérie.
A jak vlastně bude desítka nových automobilů sloužit? „Automobily budou využívány především jako doprovodná vozidla pro zahraniční delegace při jejich pobytu na celém území České republiky podle mezinárodních dohod,“ uvedl ředitel Ochranné služby Jiří Komorous. Jen letos zajistila Ochranná služba 240 bezpečnostních akcí, z nichž 81 připadalo na zahraniční delegace. Vedle nich pak útvar poskytuje ochranu a bezpečnostní dopravu chráněných ústavních činitelů České republiky, zajišťuje ochranu diplomatických a chráněných objektů nebo prostorů zvláštního významu pro vnitřní pořádek a bezpečnost a provádí hygienicko-toxikologickou ochranu.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?