Dacia boří zažitá pravidla českého trhu. Čím překvapí faceliftovaný Logan a Sandero?

ar6, 22. listopadu 2016, 14:03 Google+

LED diody pro denní svícení dneska může mít prakticky každé auto, ne vždy jde ale o prvek sériové výbavy. Standardem dokonce nejsou ani v případě modelů od nižší střední třídy výš, proto mohou na někoho působit ceníky omlazených Dacií Logan a Sandero jako takové malé zjevení. Rumunské modely totiž sice v základu nemají lakované nárazníky a zrcátka, LEDky však dostanete vždycky!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia Logan & Logan MCV přicházejí po faceliftu na český trh.

Dacia Logan & Logan MCV přicházejí po faceliftu na český trh. | foto: Dacia

Sdílejte článek

Velkou inovaci představila před několika týdny Dacia. U řad Sandero a Logan, se všemi dostupnými deriváty (tedy Sandero Stepway a Logan MCV), uvedla LED diody pro denní svícení. Ty se skládají ze čtyř obdélníčků v každém světle a spolu s novou maskou chladiče a zadními světly opět se čtyřmi individuálními segmenty vtiskly rumunským modelům luxusnější tvář. Také uvnitř se Dacia statečně vyrovnává s tím, že jejím hlavním úkolem je být dostupná všem. Nový je tak čtyřramenný volant, elektrické ovládání oken je nyní individuální a u řidiče navíc dostupné s funkcí jednoho dotyku, čalounění sedadel obstarává kvalitnější tkanina a ve výbavě se rovněž objevuje několik nových prvků, včetně parkovací kamery.

Také pod kapotou proběhla malá revoluce, protože už tam nenajdete čtyřválcovou dvanáctistovku. Její místo zaujal nový litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 97 Nm. Bližší údaje o dynamice modelů s pětistupňovou manuální převodovkou zatím Dacia neuvádí. Následuje přeplňovaný tříválec 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 140 Nm, jenž je zkombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo pětistupňovým robotem Easy-R. Dostupná je u nás tato jednotka i s pohonem na LPG. Mezi turbodiesely figuruje pouze 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Přední kola opět pohání pětistupňová manuální převodovka. Pro zajímavost doplňme, že na jiných trzích je dostupný také turbodiesel s výkonem 55 kW (75 k) a ten „náš“ v kombinaci s robotizovaným manuálem Easy-R.

Technické údaje

  1.0 SCe 0.9 TCe 0.9 TCe 0.9 TCe LPG 1.5 dCi
Výkon: 55 kW 66 kW 66 kW 66 kW 66 kW
Toč. moment: 97 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm 220 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 AMT
Zrychlení: NA 11,1 s 11,0 s 11,3 s 11,8 s
Max. rychlost: NA 175/168 km/h 175/168 km/h 175 km/h 173/167 km/h
Spotřeba: 5,3 l 4,9/5,1 l 4,9/5,1 l 4,9 l 3,5/3,8 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro Sandero Stepway.

Základní výbava Access obsahuje u všech tří modelů v podstatě jen to, co je podle norem potřeba. To znamená čtyři airbagy, Isofix pro zadní krajní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, nelakované kliky, nárazníky i zrcátka, 15palcová ocelová kola a překvapivě také již zmiňované LED diody pro denní svícení. Nepočítáme-li druhovýrobu, jsou LEDky u Dacie nejlevnějšími na trhu. Logan MCV má pak navíc ještě černé střešní ližiny a spolu se Sanderem dělená zadní opěradla. Druhý stupeň Ambiance přináší navíc centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrická přední okna, u Loganu a Sandera to doplňují ještě lakované nárazníky a u Loganu i dělená opěradla.

Ceník - Dacia Sandero/SanderoStepway/Logan/Logan MCV 2017

  Access Ambiance Arctica Stepway
Sandero
1.0 SCe (55 kW) 174 900 Kč 184 900 Kč 204 900 Kč ----------
0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 235 900 Kč 264 900 Kč
0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč 279 900 Kč
0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 240 900 Kč 260 900 Kč ----------
1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 281 900 Kč 310 900 Kč
Logan
1.0 SCe (55 kW) 169 900 Kč 179 900 Kč 197 900 Kč ----------
0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 228 900 Kč ----------
0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 243 900 Kč ----------
0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 235 900 Kč 253 900 Kč ----------
1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 274 900 Kč ----------
Logan MCV
1.0 SCe (55 kW) 189 900 Kč 199 900 Kč 219 900 Kč ----------
0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč ----------
0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 265 900 Kč ----------
0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 255 900 Kč 275 900 Kč ----------
1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 296 900 Kč ----------

Nejvyšší linie Arctica má navíc elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, MP3, Bluetooth a ovládáním pod volantem, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky nebo zrcátka a kliky v barvě karosérie. Logan MCV pak přidává i lakované nárazníky a ližiny v barvě chromu. Speciálně pro Sandero je určeno provedení Stepway navíc s vyšší světlou výškou, ochrannými plasty kolem karosérie, stříbrně lakovanými nárazníky, střešními ližinami, 16palcovýmí koly Flexwheel, tempomatem a koženým volantem.

Vytisknout

Diskuze: Dacia boří zažitá pravidla českého trhu. Čím překvapí faceliftovaný Logan a Sandero?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW uvedlo v Číně řadu 1 s karosérií sedan, pravděpodobně má pohon předních kol.

Jedničkové BMW v sedanu? Čína ho dostane, ale co Evropa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud