Tady se stydí i Škoda Rapid. Fiat Tipo je nejvýhodnějším hatchbackem na trhu

ar6, 21. listopadu 2016, 00:18 Google+

Mezi hatchbacky segmentu C bude na přelomu roku pěkně horko. Nejenže se dočkáme nové generace Hyundaie i30, ale ve velkém přijede také Fiat Tipo. Ten byl až doposud dostupný jen v nejvyšší výbavě Opening Edition, což se ale nyní mění. Italský vyzyvatel Golfu totiž přijíždí ve třech liniích a se širokou škálou motorů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Tipo s karosérií hatchback překvapí poměrem ceny a výbavy.

Fiat Tipo s karosérií hatchback překvapí poměrem ceny a výbavy. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Představovat tady dlouze vnější nebo vnitřní design Fiatu Tipo s karosérií hatchback asi nemá cenu. Jednak jsme o něm psali již několikrát, a jednak jsou to prvky, která už běžně potkáváte na silnicích v podobě Tipa s karosérií sedan. Co je jiné, to je nabídka pohonných jednotek. Hatchback je totiž mnohem bohatší. Zůstala mu základní čtrnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem i šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 81 kW (110 k) s automatickým šestikvaltem, novinkou je však přeplňovaná 1.4 T-Jet. Ta má 88 kW (120 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně navíc umí spalovat LPG. Naftová nabídka začíná u 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem. Žádanější ale pravděpodobně bude šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), dostupná s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.

Technické údaje

  1.4 1.4 T-Jet 1.4 T-Jet LPG 1.6 E-TorQ 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet 1.6 MultiJet
Výkon: 70 kW 88 kW 88 kW 81 kW 70 kW 88 kW 88 kW
Toč. mom.: 127 Nm 215 Nm 215 Nm 152 Nm 200 Nm 320 Nm 320 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 DDCT
Zrychlení: 12,1 s 9,6 s 10,1 s 11,5 s 12,0 s 9,8 s 10,2 s
Max. rychl.: 185 km/h 200 km/h 200 km/h 192 km/h 180 km/h 200 km/h 200 km/h
Spotřeba: 5,7 l 6,0 l 8,3 l 6,3 l 3,7 l 3,7 l 3,7 l
Délka: 4368 mm
ířka: 1792 mm
Výška: 1495 mm
Rozvor: 2638 mm
Kufr: 440 l

Základní výbava má označení Tipo, už v základu ale vozí šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, USB a AUX, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče nebo 15palcová kola s ocelovými kryty. Velice příznivé jsou příplatky, za automatické nouzové brzdění zaplatíte 6900 korun, za tempomat 2800 korun, za automatickou klimatizaci 8200 korun, za mlhovky 3300 korun, za elektrická zadní okna 4100 korun, za vyhřívání předních sedadel 4400 korun a konečně za infotainment s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory a ovládáním na volantu dáte 9600 korun. Nejlevnější navigace pak stojí 19 200 korun. Nevýhodou základního modelu jsou jen dvě hlavové opěrky vzadu.

Ceník - Fiat Tipo hatchback

  Tipo Plus Lounge
1.4 (70 kW) 299 900 Kč 329 900 Kč ----------
1.4 T-Jet (88 kW) ---------- 371 735 Kč 399 900 Kč
1.4 T-Jet LPG (88 kW) 371 735 Kč 400 235 Kč ----------
1.6 E-TorQ (81 kW) ---------- 379 900 Kč 412 585 Kč
1.3 MultiJet (70 kW) 371 735 Kč 389 900 Kč ----------
1.6 MultiJet (88 kW) 400 235 Kč 428 735 Kč 457 235 Kč
1.6 MultiJet DDCT (88 kW) ---------- 485 735 Kč 514 235 Kč

Druhý stupeň Plus přidává elektrická zadní okna, kožený volant a hlavici řadicí páky, třetí hlavovou opěrku vzadu, rádio Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, větší kotouče brzd, zrcátka v barvě karosérie, chromované kliky dveří, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Nejvyšší linie Lounge má navíc tempomat, automatickou klimatizaci, rádio Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Tady se stydí i Škoda Rapid. Fiat Tipo je nejvýhodnějším hatchbackem na trhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Lancia dost možná připravuje velký návrat, zatím ale nabízí jen hatchback Ypsilon.

Velký návrat Lancie na obzoru! Kdy a s čím přijede ohrozit konkurenci?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud