Renault opět vyráží do boje s Octavií. Mégane GrandCoupé pořídíte pod 350 tisíc

ar6, 28. října 2016, 16:41 Google+

Sedanů nižší střední třídy aby u nás jeden počítal na prstech ruskou zasloužilého dřevorubce. Přesto má i tato okrajová část trhu své věrné zástupce, mezi něž patří francouzský Renault. Ten po tříprostorovém Méganu a „opravdové limuzíně“ Fluence přichází s kupé. Lépe řečeno s poslední generací Méganu se stupňovitou zádí a jménem GrandCoupé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault uvádí na český trh Mégane GrandCoupé.

Renault uvádí na český trh Mégane GrandCoupé. | foto: Renault

Sdílejte článek

Není to tak dávno, co se v nabídce řady Mégane objevovalo klasické třídveřové kupé, u v pořadí čtvrtého vydání svého bestselleru nižší střední třídy ale Renault s ničím takovým nepočítá. Místo toho nosí vzletné označení GrandCoupé klasický tříprostorový sedan, ačkoliv jde o skutečně elegantní auto. Linie střechy elegantně přechází ve víko zavazadlového prostoru, které zdobí až do středu protažené světlomety. Takový malý Talisman, chtělo by se říct. Pohled na přední část a především do interiéru ale prozradí, že 4632 milimetrů dlouhý konkurent Octavie s rozvorem 2711 milimetrů skutečně náleží k hatchbacku a kombi Mégane.

Paleta pohonných jednotek však byla oproti dalším karosářským variantám pro český trh značně osekána. Z benzínových agregátů tak dostanete jen atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 96 kW (130 k) se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. To z naftových motorů můžete mít hned dvě verze patnáctistovky dCi. Ta slabší má 66 kW (90 k) a šestistupňový manuál, ta silnější 81 kW (110 k) a šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat EDC. Nejsilnější šestnáctistovka dCi má 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovku.

Technické údaje

  1.6 SCe 1.2 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi
Výkon: 84 kW 96 kW 66 kW 81 kW 81 kW 96 kW
Toč. moment: 156 Nm 205 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm
Převodovka: 5 MT 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT
Zrychlení: 11,8 s 10,9 s 13,7 s 11,6 s 12,5 s 10,5 s
Max. rychlost: 190 km/h 200 km/h 176 km/h 190 km/h 190 km/h 201 km/h
Spotřeba: 6,3 l/100 km 5,4 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km 4,0 l/100 km
Rozměry: 4632 x 1814 x 1443 mm
Rozvor: 2711 mm
Kufr: 550/987 l

Stejně jako nabídka motorů byla osekána i nabídka výbavových stupňů. Základní Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední a zadní okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola.

Ceník - Renault Mégane GrandCoupé

  Life Zen Intens
1.6 SCe (84 kW) 349 900 Kč 369 900 Kč 404 900 Kč
1.2 TCe (96 kW) ---------- ---------- 489 900 Kč
1.5 dCi (66 kW) 409 900 Kč 429 900 Kč ----------
1.5 dCi (81 kW) ---------- 454 900 Kč 489 900 Kč
1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- 494 900 Kč 529 900 Kč
1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 519 900 Kč

Druhá linie Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant nebo mlhovky. Vrcholná výbava Intens přináší navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, čalounění kombinací látky a koženky, volant potažený kůží Nappa, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Renault opět vyráží do boje s Octavií. Mégane GrandCoupé pořídíte pod 350 tisíc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Atlas je novým sedmimístným SUV především pro USA.

Velikost Audi Q7 za cenu Kodiaqu. Volkswagen představuje nové SUV Atlas pro USA

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud