Pokud na českém trhu prodáváte variantu kombi některého z modelů nižší střední třídy, je vysoká pravděpodobnost, že zákazníci zvolí právě ji. Jasně nejpopulárnější je praktická karosérie u Škody Octavia, které ale za poslední měsíce přibylo několik nových vyzyvatelů. Tím posledním je Renault Mégane Grandtour, představený na ženevském autosalonu.
K modelové řadě Mégane už kombi tak nějak neodmyslitelně patří, ačkoliv jej Renault poprvé uvedl až s omlazeným Méganem první generace. Aktuální čtvrté vydání má na délku 4626 milimetrů a rozvor s hodnotou 2712 milimetrů, což jsou hodnoty větší než u předchůdce. Není tak překvapením, že základní objem zavazadlového prostoru 521 litrů lze navýšit na 1504 litrů, převézt jde předměty dlouhé až 2,77 metru. Pro nohy zadních cestujících je připraveno 216 milimetrů. V dalších ohledech už ale kombi věrně kopíruje hatchback. Nabídka motorů tak zahrnuje atmosférickou šestnáctistovku SCe o výkonu 84 kW (115 k), dvanáctistovku TCe o výkonu 74 nebo 96 kW (101 nebo 130 k), šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k), patnáctistovku dCi o výkonu 66 nebo 81 kW (90 nebo 110 k) a konečně šestnáctistovku dCi o výkonu 96 nebo 120 kW (130 nebo 165 k). Vybrané motory mají také dvouspojkový automat EDC.
Technické údaje
1.6 SCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi Výkon: 84 kW 74 kW 96 kW 96 kW 151 kW 66 kW 81 kW 81 kW 81 kW 120 kW Toč. moment: 156 Nm 175 Nm 205 Nm 205 Nm 280 Nm 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm 380 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT 7 EDC 7 EDC 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT 6 EDC Zrychlení: 11,9 s 12,6 s 11,0 s 11,7 s 7,4 s 14,1 s 11,6 s 12,7 s 10,6 s 8,9 s Max. rychlost: 187 km/h 179 km/h 197 km/h 197 km/h 230 km/h 174 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h 214 km/h Spotřeba: 6,3 l 5,4 l 5,3 l 5,4 l 6,0 l 3,7 l 3,7 l 3,7 l 4,0 l 4,7 l Délka: 4626 mm Šířka: 1814 mm Výška: 1449 mm Rozvor: 2712 mm Kufr: 521/1504 lZákladní výbava Life obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, rádio s 4,2palcovým displejem, MP3, USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Druhá úroveň Zen přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrická zadní okna, manuálně nastavitelnou bederní opěrku sedadla řidiče, kožený volant, mlhovky a střešní ližiny.
Linie Intens má navíc zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, hands-free kartu, přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s osmi reproduktory, navigací, Bluetooth a USB připojením, manuálně nastavitelné sedadlo spolujezdce, čalounění kombinací látky a koženky, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 16palcová litá kola. Výbava Bose přináší panoramatický kamerový systém, couvací kameru, parkovací asistent, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, volant potažený kůží Nappa, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče s masážní funkcí, sklopné sedadlo řidiče, audiosystém Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem nebo 17palcová kola.
Ceník - Renault Mégane Grandtour
Life Zen Intens Bose GT 1.6 SCe (84 kW) 369 900 Kč 389 900 Kč 429 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (74 kW) ---------- 407 900 Kč 447 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (96 kW) ---------- 424 900 Kč 464 900 Kč 514 900 Kč ---------- 1.2 TCe EDC (96 kW) ---------- ---------- 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.6 TCe EDC (151 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 624 900 Kč 1.5 dCi (66 kW) 429 900 Kč 449 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- 474 900 Kč 514 900 Kč 564 900 Kč ---------- 1.5 dCi EDC (81 kW) ---------- ---------- 554 900 Kč 604 900 Kč ---------- 1.6 dCi (96 kW) ---------- ---------- 544 900 Kč 594 900 Kč ---------- 1.6 dCi EDC (120 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 684 900 KčMégane GT vychází z výbavy Intens, oproti níž má navíc optický bodykit karosérie, dvojitou koncovku výfuku, specifická 17palcová kola, sportovní volant a sedačky, varování před opuštěním jízdního pruhu, přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, infotainment R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací a audiosystémem Bose s deseti reproduktory, systém 4Control, volič RS Drive, sportovní podvozek, Launch Control nebo přední světla LED Pure Vision.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?