Tajný tip pro rodinu? Omlazená Toyota Corolla

AutoRoad.cz, 31. května 2017, 08:04 Google+

Toyota Corolla letos slaví padesáté narozeniny, a přesto, že už dávno není v takové formě jako kdysi, pořád má svým zákazníkům co nabídnout. Po přejmenování hatchbacku a kombíku na Auris se toto v Evropě týká už jen sedanu, který navíc nedávno prodělal modernizaci. Jak zaujme české zákazníky?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Corolla po důkladné modernizaci míří na český trh.

Toyota Corolla po důkladné modernizaci míří na český trh. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Jestliže většina lidí vnímá sedany jako nevzhledné a někdy až bachraté varianty hatchbacků, u Corolly bude možná překvapen až mírně šokován. Japoncům se vzhled docela povedl, tím spíše po faceliftu, který přinesl především novou přední část. Ta je charakteristická dynamičtějším tvarem světlometů se standardními LED diodami pro denní svícení, jež alternativně doplňuje kompletní LED technika. Upravená světla jsou také vzadu, opět s LED diodovou technologií. Nové jsou dále oba nárazníky, design litých kol s průměrem 16 a 17 palců nebo tři odstíny karosérie.

Uvnitř došlo k rozšíření multimediální výbavy. Už od druhého výbavového stupně je standardem infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem a couvací kamerou, nejvyšší výbava přidává také navigaci. Mezi budíky má místo 4,2palcový TFT displej. Ale i „nemultimediálních“ změn je poměrně hodně. Stačí si povšimnout nového panelu ovládání klimatizace, kruhových výdech ventilace na krajích palubní desky či mírně přepracovaného volantu. U centrálních výdechů pak chybí malý digitální displej. Klasiku představují kvalitnější materiály a hodnotnější zpracování.

Pod kapotou k žádným změnám nedošlo, 4620 milimetrů dlouhý sedan tak nabízí dva zážehové a jeden naftový motor. Základem je čtyřválec 1.33 Dual VVT-i s výkonem 99 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější 1.6 Valvematic o výkonu 132 koní je nabízena se šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou Multidrive S. Jediný turbodiesel 1.4 D-4D má 90 koní a šestistupňovou manuální převodovku. Jistými úpravami naopak prošel podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu.

Technické údaje

  1.3 Dual VVT-i 1.6 Valvematic 1.6 Valvematic 1.4 D-4D
Výkon: 99 k 132 k 132 k 90 k
Toč. moment: 128 Nm 160 Nm 160 Nm 205 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT CVT 6 MT
Zrychlení: 12,6 s 10,0 s 11,1 s 12,5 s
Max. rychlost: 180 km/h 200 km/h 190 km/h 180 km/h
Spotřeba: 5,6 l/100 km 6,0 l/100 km 5,6 l/100 km 4,0 l/100 km
Délka: 4620 mm
Šířka: 1775 mm
Výška: 1465 mm
Rozvor: 2700 mm
Kufr: 452 l

Základní výbava Live obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, LED diody pro denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Linie Active přidává bezpečnostní balíček Toyota Safety Sense (systém pro předcházení kolizím, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek a automatická dálková světla), upozornění na překročení rychlosti, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej, infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem s CD, MP3 a šesti reproduktory a couvací kamerou, kožený volant, chromované kliky a lišty kolem oken, zadní full-LED světla, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Ceník - Toyota Corolla 2016

  Live Active Edice 50 Executive Edice 50
1.33 Dual VVT-i (99 k) 369 900 Kč 409 900 Kč ---------- ---------- ----------
1.6 Valvematic (132 k) 389 900 Kč 429 900 Kč 399 900 Kč 499 900 Kč 459 900 Kč
1.6 Valvematic AT (132 k) ---------- 464 900 Kč 434 900 Kč 534 900 Kč 494 900 Kč
1.4 D-4D (90 k) 459 900 Kč 499 900 Kč ---------- 569 900 Kč ----------

Nejvyšší stupeň Executive má navíc elektricky sklopná zrcátka, bezklíčkové otevírání a startování, přední a zadní parkovací senzory, parkovací asistent, dešťový senzor, čalounění sedadel a výplní dveří kombinací látky a umělé kůže, vyhřívaná přední sedadla, full-LED přední světlomety s ostřikovači a automatickým nastavováním výšky nebo 17palcová litá kola. Vzhledem k padesátinám Corolly nabízí český importér verzi Edition 50 s motorem 1.6 Valvematic, zahrnující linii Active s balíčkem Trend+ (dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla nebo 16palcová litá kola) za zvýhodněnou cenu nebo linii Executive s cenovým zvýhodněním.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tajný tip pro rodinu? Omlazená Toyota Corolla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes X-Class v úpravě Prior Design

Z elegantního pracanta je plážový svalovec! Mercedes-Benz X dostal balík úprav od Prior Design

Ferrari 212 Inter Coupe by Ghia

Automobil vzbuzující morální dilema. Kdo si koupí jedinečné Ferrari s temnou minulostí?

Jeep Grand Commander

Jeep konečně chystá pořádné SUV! Náčrty Grand Commanderu unikly z patentového úřadu

Záběry z natáčení první epizody Grand Tour (TV pořad Amazonu)

Poslední slova před Hammondovou nehodou? Tohle si mohli jeho kolegové odpustit

Peugeot 5008

Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

TX eCity taxi - nový způsob přepravy londýnskými ulicemi

Konec jedné éry? Londýnské ulice zaplaví nové hybridní taxíky

reklama
reklama

Doporučujeme

Koncept Mercedes-Benz EQ

Elektromobily Mercedes-Benz už jsou za dveřmi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kia Stinger uchvátila české zákazníky. Objednávky prozradily, co nikdo nečekal

  2. Zimní gumy povinně i v létě? V Česku platí vyhláška, o které skoro nikdo neví

  3. Automobilová loupež století? Severní Korea se v 70. letech postarala o pozdvižení

  4. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  5. Kráska s okřídleným šípem? Škoda 1000/1100 MBX ohromila svět

  6. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

reklama

Zprávy odjinud