Osmá generace Toyoty Hilux přichází na trh, v některých verzích se tváří jako luxusní SUV

ar6, 8. května 2016, 16:43 Google+

Téměř padesát let patří Toyota Hilux k lídrům segmentu pickupů. Za takovou dobu navíc byla u mnoha významných milníků této kategorie, a to včetně toho posledního – přerodu čistě pracovních strojů v užitečnější SUV. Tuto charakteristiku splňuje především aktuální již osmá generace, která míří na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na český trh přichází osmá generace Toyoty Hilux.

Na český trh přichází osmá generace Toyoty Hilux. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Podobně jako další nové Toyoty kombinuje Hilux designový jazyk Keen Look a stylistické ztvárnění Under Priority. To dává pickupu poměrně jasnou a výraznou tvář s maskou chladiče, plynule přecházející v přední světla. Ta jsou v nejvyšší výbavě složena kompletně z LED diod, navíc doplněna dvanácti diodami denního svícení. Robustní nárazníky na obou koncích auta odkazují na terénní schopnosti vozu, podpořené světlou výškou 293 milimetrů, brodivostí 700 milimetrů a nájezdovými úhly 31, respektive 26 stupňů. Myslelo se i na aerodynamiku, proto má střecha profil ve tvaru pagody a zadní světla lemují stabilizační žebra.

V porovnání s předchůdcem je Hilux o 75 milimetrů delší, 20 milimetrů širší a 45 milimetrů nižší. Rozvor náprav má délku 3085 milimetrů. V nabídce se objeví tři typy karosérie – dvoumístný Single Cab, čtyřmístný Extra Cab a pětimístný Double Cab. Právě na posledně jmenované verzi je vidět největší posun směrem k osobním automobilům a konec konců všechna Toyotou zveřejněná technická data se vztahují právě k ní. Ložná plocha má maximální šířku 1645 milimetrů, což je mezi pickupy rekordní hodnota. Víko dostalo pevnější, prostorově úsporné závěsy, včetně vzpěr z odolné oceli, které jej podpírají v otevřené poloze. A abychom končili u tolikrát zmiňovaného designu, umí Toyota nabídnout litá kola o rozměru 17 nebo 18 palců a osm laků karosérie, včetně červené Volcano a modré Hydro.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Toyota Hilux DC Ford Ranger DC Nissan Navara DC VW Amarok DC
Délka: 5335 mm 5360 mm 5300 mm 5254 mm
Šířka: 1855 mm 1860 mm 1850 mm 1944 mm
Výška: 1815 mm 1815 mm 1810 mm 1834 mm
Rozvor: 3085 mm 3220 mm 3150 mm 3095 mm

Kabina základních verzí bude pořád připomínat spíše pracovní než osobní auto. Jak ale půjdete s cenou a výbavou nahoru, můžete se těšit například na multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a dotykovým ovládáním. Mezi analogovými budíky je 4,2palcový TFT displej palubního počítače. Pokud jsou ve voze dekorační plochy, mají většinou kovový vzhled, doplněný modrým podsvícením ovladačů i budíků. Řidiči jistě uvítají kratší páku převodovky, volbu režimu pohonu všech kol má na starosti otočný ovladač. Čalounění obstarává v nejnižších výbavách odolná tkanina, uprostřed nabídky je tkanina s jemnou texturou a na vrcholu stojí kůže.

Podvozek Hiluxu využívá žebřinový rám s tuhostí o 20 procent vyšší, než tomu bylo u předchozí generace. Na zadní nápravě najdeme i nadále listová pera, avšak přepracovaná, pro co nejlepší jízdu na silnici i mimo ni. Pod kapotou je nový naftový čtyřválec 2.4 D-4D s výkonem 150 koní při 3400 ot./min s točivým momentem 400 Nm v pásmu od 1600 do 2000 ot./min. Pokud zvolíte pohon pouze jedné nápravy, dostanete šeštistupňový manuál. Se stálým pohonem všech kol (má dále rozdělovací převodovku a redukci, stejně tak jako diferenciály na obou nápravách, vzadu samosvorný s možností uzamčení) bude možné kombinovat šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku. Všechna provedení dosahují nejvyšší rychlosti 170 km/h a akcelerují z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy (automat), respektive 13,2 sekundy (manuál). Průměrná spotřeba se pohybuje, i kvůli použití systému stop/start, mezi 7,3 - 8,3 l/100 km.

Single Cab bude k dispozici ve dvou výbavových stupních. Základní Base obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, manuálně ovládaná a nelakovaná zrcátka, manuální ovládání oken, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, nelakované nárazníky a ocelové disky kol. Vyšší linie Live přidává dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna nebo klimatizovanou schránku před spolujezdcem.

Extra Cab je nabízen v jediné výbavě Live, která obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s integrovaným ukazatelem směru, elektrická okna, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, nelakované nárazníky a ocelové disky kol.

Ceník - Toyota Hilux

   Base Live Acitve Executive
Single Cab
2.4 D-4D 4x2 (150 k) 558 000 Kč ---------- ---------- ----------
2.4 D-4D 4x4 (150 k) ---------- 657 000 Kč ---------- ----------
Extra Cab
2.4 D-4D 4x4 (150 k) ---------- 686 000 Kč ---------- ----------
Double Cab
2.4 D-4D 4x4 (150 k) 682 000 Kč 694 000 Kč 756 000 Kč 810 000 Kč
2.4 D-4D AT 4x4 (150 k) ---------- ---------- 793 000 Kč 847 000 Kč

Poznámka: uvedené ceny jsou bez DPH.

Double Cab v základním provedení Base nabízí sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, Isofix, manuálně ovládaná a nelakovaná zrcátka, manuální ovládání oken, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, sklopnou zadní lavici, nelakované nárazníky a ocelové disky kol. Vyšší linie Live přidává dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna nebo klimatizovanou schránku před spolujezdcem.

Stupeň Active má navíc tempomat, asistent pro sjíždění kopců, 4,2palcový TFT displej, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, CD přehrávačem, příjmem digitálního rádia, USB/MP3/iPod konektivitou a couvací kamerou, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, kvalitnější čalounění, vyhřívání předních sedadel, kožený volant, chromované kliky dveří a masku chladiče, přední nárazník v barvě karosérie, zadní chromovaný nárazník, černé boční nášlapy, mlhovky nebo litá kola. Nejvyšší provedení Executive obsahuje dále soustavu Toyota Safety System (přednárazový bezpečnostní systém, asistent pro jízdu v pruzích a systém rozpoznávání dopravních značek), automatickou klimatizaci, full-LED přední světla s diodami denního svícení a automatickým nastavováním výšky nebo lité rezervní kolo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Osmá generace Toyoty Hilux přichází na trh, v některých verzích se tváří jako luxusní SUV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Rapid Sspaceback Style 1,0 TSI

TEST: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI, všestranný pracant zaskočí jen seznamem příplatků

Ilustrační foto

Odkládáte si ruku na řadící páku? Docela tím svému vozu škodíte

Škoda Favorit

Děsivě silná Škoda Favorit z Jamajky? Nebudete věřit

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Automatické sněhové řetězy

Automatické sněhové řetězy: Ujme se tato novinka a jak se vám líbí?

HGK BMW - E92 EUROFIGHTER

VIDEO: Co to je za BMW? Přízrak s označením E92 Eurofighter!

reklama
reklama

Doporučujeme

BAIC představil kupé Arcfox-7, supersport s elektrickým motorem.

BAIC ukazuje elektrický supersport Arcfox-7, ve sprintu porazí nejeden…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  4. Nové Škodovky pro policii a záchranáře? Speciální řada "má koule"

  5. Zvládne elektrické SUV totéž co off-road? Tahle zkušenost vyšla majitele pěkně draho

  6. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

reklama

Zprávy odjinud