Reportáž: Poradíme vám, kdy koupit váš vysněný vůz, pomohli nám s tím odborníci z Sauto.cz

ar5, 20. dubna 2016, 09:05 Google+

Největší on-line server s ojetými vozy v ČR, Sauto.cz, nás pozval na svou tiskovou konferenci, kde se nám snažil ukázat, jak se mění hodnota ojetých vozů v závislosti na stáří. Nejen tyhle informace tak přinášíme i vám čtenářům.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.04. 20:51) Napište svůj názor
server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Nám zaslaná data říkají, že mainstreamové značky ztrácejí v prvních čtyřech až pěti letech každoročně 10 % ze své původní ceny. V dalších letech však pokles ceny výrazně zpomalí, a to jen o 2 až 3 procenta ročně. Trošku jinak jsou na tom prémiové značky, jako je Audi, BMW nebo Mercedes.

U nich cena prudce klesá prvních 8 let, a to až na zhruba 20 procent své původní ceny. Právě ve chvíli, kdy končí prudký pokles ceny, je nejvýhodnější auto koupit. Cenový pokles je v dalších několika letech minimální a za podobnou cenu by zájemce jinak získal podstatně starší a hůře vybavený vůz.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Bod zlomu aneb kdy nejvýhodněji koupit

Stáří je hlavním faktorem při výběru ojetiny, a proto server Sauto.cz přináší přesná data o tom, jak cena v průběhu let klesá. V prvních čtyřech až pěti letech ztrácí většina aut 40–60 % své původní hodnoty. U prémiových značek pak může někoho vyděsit fakt, že během osmi let vůz ztratí až 80 % své původní hodnoty.

„Za auto, které stálo jeden a půl milionu, si tak po osmi letech provozu oproti stejně staré škodovce nebo Volkswagenu kupec připlatí jen zhruba 200 000 korun. O dva roky později je to třeba již jen sto tisíc,“ řekl během tiskové konference produktový manažer serveru Sauto.cz Adam Szabó.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Souboj značek

Ceny standardních značek začínají u jednoletých aut na různé úrovni. Nejvýše stojí Ford, uprostřed pak Škoda a Volkswagen, Hyundai je v průměru nejlevnější. Rozptyl v průměrné ceně je v prvním roce více než 200 000 Kč.

Stejně jako se liší výchozí ceny, rozdíl je také v tempu jejich poklesu. Například Fordy ztratí mezi prvním a druhým rokem 36 % původní hodnoty a ve třetím roce jsou již dokonce pod polovinou. Naopak za automobily značek VW a Škoda majitel dostane ještě po pěti letech více než polovinu původní ceny. V případě Volkswagenu to je 63 procent a za Škodovku 57 procent. Pod polovinu hodnoty se tyto dvě značky dostanou až v šestém roce svého stáří.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Rozdílné tempo poklesu také znamená, že již ve druhém roce se ceny všech značek prudce přiblíží a od té doby je v podstatě jedno, jakou značku kupujete. Cenové rozdíly jsou skutečně minimální. Je tedy výhodné koupit „prestižnější“ a případně lépe vybavenou značku. Pokud se ale na celou věc podíváme z pohledu prodávajícího, situace je obrácená. Když si někdo pořídí dražší nový vůz, musí počítat, že cenový pokles v okamžiku prodeje bude vyšší. V ojeté podobě za něj prostě příliš velkou prémii nedostane.

img-responsive

server Sauto.cz dává cené rady ohledně nákupu ojetého auta | foto: Roman Havlín

Nad cenovým průměrem ojetin zůstává o několik desítek tisíc po celou dobu jen značka Volkswagen. Ta je vlastně takovou levnou německou prémií. Po prvním roce proto Volkswagen přeskočí Ford, jehož cena začíná v tu chvíli prudce klesat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Reportáž: Poradíme vám, kdy koupit váš vysněný vůz, pomohli nám s tím odborníci z Sauto.cz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.04.2016 20:51 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Karoq

Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

Koncept elektrického závodního vozu, který připravuje Volkswagen pro závod Pikes Peak

Volkswagen odhalil své elektrické závodní monstrum! Jeho premiéra se uskuteční už v lednu

Eclipse Cross je nejnovějším SUV japonského Mitsubishi.

Mitsubishi odhalilo své velkolepé plány: Stamiliardové investice do vývoje a 11 nových modelů

Nový a plně elektrifikovaný Hummer H1 od rakouské společnosti Kreisel Electric představil dokonce sám Arnold Schwarzenegger

Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

Nová Dacia Duster nabídne působivější exteriér a hodnotnější interiér - praktičnost a nízkou cenu si ovšem zachovává

Dacia je připravená přejít na výrobu elektromobilů, čeká jen na vhodné podmínky

Přístroj RobinOne si dává za cíl způsobit revoluci ve výměnách motorového oleje

Znáte nejčastější technické problémy automobilů?

Požár Tesly model S dal hasičům zabrat

Hasiči čelí na silnicích novým problémům, uhasit elektromobily není vůbec jednoduché

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Polo R WRC Street by Wimmer

VW Polo R WRC Street od Wimmer RST

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  3. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  4. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  5. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  6. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

reklama