Modelový rok 2017 přinesl nejvíce změn do ceníku Octavie. Přesto Škoda nezapomněla ani na Fabii, kterou půjde konečně koupit ve verzi ScoutLine. Kromě ní ale přichází i upravené ceny a nové prvky příplatkové výbavy.
Verze ScoutLine je pokračovatelem Fabie Scout, což je poznat hned na první pohled. Výhradně kombík má totiž oplastování vpředu, vzadu i na bocích, stříbrná zpětná zrcátka a střešní ližiny nebo 16-, popřípadě 17palcová kola. Zvýšená světlá výška ani pohon všech kol se nekoná. Přední kola tak roztáčí všechny motory s výjimkou litrového tříválce. To znamená 1.2 TSI o výkonu 90 nebo 110 koní a 1.4 TDI o výkonu 90 nebo 105 koní. Základní výbavou ScoutLine prakticky kopíruje stupeň Style, v přímém porovnání má ale navíc třeba zadní kotoučové brzdy pro všechny motory, vyhřívaná přední sedadla, SunSet, šest reproduktorů, asistent rozjezdu do kopce nebo paket Style Plus. Cena vozu je minimálně 370 900 korun, nejvíce za něj zaplatíte 475 900 korun. Kompletní ceník hledejte zde.
Základní provedení Active s karosérií hatchback a motorem 1.0 MPI je nyní o dva tisíce levnější než doposud, přijde tak na 237 900 korun, stejný motor s výbavou Ambition je levnější o tisícovku. Lehce dolů šly i další ceny benzínových motorů, naopak naftové agregáty zdražily u obou karosářských variant. Základní výbava Active se s naftovým tříválcem o 15 tisíc korun dražší, další dva stupně znamenají nárůst 16 tisíc korun. Nejlevnější naftová Fabia tak vychází na 342 900 korun, respektive 352 900 korun. Za nabídky verze Monte Carlo pak turbodiesely vypadly úplně.
Novinkou ve standardní výbavě všech Fabii od druhého výbavového stupně Ambition je schránka na deštník pod sedadlem spolujezdce, která navíc obsahuje i ten deštník. Verze Style, ScoutLine a Monte Carlo mají zadní SPZ osvětlenou LED diodami, varianta Ambition má tuto položku spolu s LED diodami denního svícení za 6100 korun. Zadní parkovací kamera s ostřikovačem vychází pro linie Style, ScoutLine a Monte Carlo na 7000 korun. Stejná trojice má za 13 800 korun dostupný rovněž adaptivní tempomat. Celý ceník Fabie si prohlédněte zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?