Hospodářsky obnovit má Skupinu PSA, po ekonomicky těžším období, plán Back in the Race, v překladu zpátky ve hře. Jeho plná integrace byla akcionáři i členy samotné skupiny v minulých dnech dokončena a součástí aktivit s ním spojených je i změna importéra vozů značek Citroën, DS a Peugeot pro český trh.
Údajně kvůli optimalizaci rozvoje se dovozcem aut francouzských značek Citroën, DS a Peugeot stane skupina Emil Frey. Tato švýcarská soukromá rodinná firma působí v automobilovém průmyslu více než 90 let, má 7 500 zaměstnanců, obrat 5 miliard eur a ve 12 zemích prodává 270 tisíc vozů sedmnácti dovážených značek. U nás se v jejím portfoliu nachází modely Kia, Opel, Subaru, Suzuki a Toyota.
Od 1. července se Emil Frey stane stoprocentním vlastníkem všech současných poboček koncernu PSA v České republice, pracovní smlouvy zaměstnanců nicméně budou zachovány. To stejné platí pro koncesionářské smlouvy a stávající vztahy s dodavateli. Nedochází ani ke změnám v managementu jednotlivých poboček, v klidu může být také továrna v Kolíně. Ta zůstává i nadále klíčovým prvkem průmyslové strategie skupiny PSA a jejího plánu Push to Pass.
Strategie Push to Pass byla zástupci PSA představena minulý týden, přičemž jejím cílem je zajistit v příštích šesti letech organický růst zisku. Součástí nového plánu je změna názvu koncernu z PSA Peugeot Citroën na PSA Groupe, ale také redukce celkového modelového portfolia na 26 osobních a 8 užitkových automobilů. Mezi novými modely se objeví například pickup s užitečnou hmotností do jedné tuny nebo několik hybridů a elektromobilů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?