Subaru Forester vypadá moderněji, uvnitř je ale pořád stejné

ar6, 12. března 2016, 04:10 Google+

Nejen v Česku patří Forester k jednoznačně nejpopulárnějším modelům japonského Subaru. Aktuálně je na trhu čtvrtá generace, která kroutí svou čtvrtou sezonu. A to je nejvyšší čas na omlazovací kůru. V jejím rámci prodělalo SUV především plastiku zevnějšku, kabina totiž prošla úspěšnou modernizací již loni.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazené Subaru Forester poznáte především podle nové přední části.

Omlazené Subaru Forester poznáte především podle nové přední části. | foto: Subaru

Sdílejte článek

Vozidel Subaru méně znalý člověk by při pohledu na omlazený Forester mohl říct, že se toho moc nezměnilo. A skutečně, všechno vypadá povědomě. Při bližším ohledání si ale jistě všimnete nové masky chladiče a upravených světel, od druhé výbavy s adaptivní biLED technologií. Přední nárazník dostal chromované dekorační plochy, ve výbavě Sport má navíc agresivnější tvarování. Vzadu se měnila optika skupinových svítilen a mírně také tvar nárazníku.

Kabina prošla výraznějším omlazením už loni, takže si pouze připomeneme přítomnost upraveného přístrojového panelu, nového infotainmentu Starlink s 6,2- nebo 7palcovou obrazovkou a kvalitnějších materiálů. To platí nejen o čalounění, ale i dekoračních plochách palubní desky. Přepracovaná konstrukce bočních oken poskytuje lepší odhlučnění, „větší hluk“ má naopak na starosti audiosystém Harman Kardon u stupně Sport.

Jelikož bezpečnostní systém Eye Sight zatím v Evropě nedostanete, můžeme se přesunout pod kapotu. Tam je nejslabší dvoulitrový naftový Boxer o výkonu 147 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min. Benzínový dvoulitr má 150 koní při 6200 ot./min a 198 Nm při 4200 ot./min, přeplňovaný dvoulitrový Boxer dostal 240 koní při 5600 ot./min a 350 Nm mezi 2400 - 3600 ot./min. Všechny motory mají pohon všech kol a bezestupňový automatem Lineartronic, který je u dieselu a slabšího benzínu za příplatek.

Technické údaje

  2.0i 2.0i 2.0XT 2.0D 2.0D
Výkon: 150 k 150 k 240 k 147 k 147 k
Toč. mom.: 198 Nm 198 Nm 350 Nm 350 Nm 350 Nm
Převodovka: 6 MT CVT CVT 6 MT CVT
Zrychlení: 10,6 s 11,8 s 7,5 s 10,2 s 9,9 s
Max. rychl.: 190 km/h 192 km/h 221 km/h 190 km/h 188 km/h
Spotřeba: 6,9 l/100 km 6,5 l/100 km 8,5 l/100 km 5,7 l/100 km 6,1 l/100 km

Základní výbava Active obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, kontrolu trakce, asistent jízdy s přívěsem, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání a vyhřívání zrcátek, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment s 6,2palcovou obrazovkou, CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory, USB port, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky s denním svícením nebo 17palcová litá kola.

Stupeň Comfort přidává tempomat, dešťový a světelný senzor, asistent sjíždění z kopce, volič jízdních režimů X-Mode u verzí s převodovkou Lineartronic, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, CD přehrávačem, šesti reproduktory a parkovací kamerou, palubní počítač s ovládáním na volantu, kožený volant, elektrické střešní okno, adaptivní biLED světlomety s diodami denního svícení, LED blikače v zrcátkách nebo stříbrné střešní ližiny.

Ceník - Subaru Forester 2016

  Active Comfort Executive Sport 
2.0i (150 k) 699 000 Kč 779 000 Kč --------- ---------
2.0i AT (150 k)  749 000 Kč  829 000 Kč  949 000 Kč --------- 
2.0XT (240 k)  ----------  939 000 Kč  ---------  1 059 000 Kč
2.0D (147 k)  789 000 Kč  869 000 Kč  --------- --------- 
2.0D AT (147 k)  839 000 Kč  919 000 Kč  --------- 1 059 000 Kč

Linie Executive dostala navigaci, elektricky stavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, kožené čalounění v černé nebo hnědé, elektrické páté dveře, bezklíčkový přístup do vozu s možností ovládání pomocí PINu a 18palcová litá kola. Provedení Sport má navíc sportovní doplňky karosérie, hliníkové pedály a audio Harman Kardon s osmi reproduktory.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Forester vypadá moderněji, uvnitř je ale pořád stejné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4

Nissan slaví rekrodní počet vyrobených modelu Qashqai

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud