Paleta ekologicky šetrných Volkswagenů zatím na českém trhu čítá elektrické hatchbacky e-up! a e-Golf, respektive plug-in hybridní Golf GTE. Nyní se k nim přidává Passat GTE, který půjde rovněž zapojit do zásuvky. Pokud jej však budete chtít, připravte se na pořádné odlehčení peněženky.
Základem pohonného ústrojí Passatu GTE je přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 156 koní, který je kombinován s elektromotorem 115 koní a speciálně naladěnou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Potřebnou sílu dodává elektromotoru lithium-iontový akumulátor s kapacitou 9,9 kWh. Ten se dobíjí prostřednictvím nástěnné nabíječky po dobu asi dvou a půl hodiny, z běžné elektrické sítě tento čas stoupne na čtyř hodiny a patnáct minut. Pokud zvolíte režim GTE (k dispozici ještě E-Mode, Hybrid a Battery Charge), dostanete sedan nebo kombi s celkovým výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere při využití plného výkonu 7,4 sekundy u sedanu, respektive 7,6 sekundy u kombi, maximální rychlost je vždy 225 km/h. Nejčastěji bude ale v permanenci režim Hybrid, v němž auto spotřebuje 1,6 - 1,7 l/100 km a pohybuje se vždy s důrazem na co nejnižší spotřebu. Čistě elektrický režim E-Mode znamená omezení rychlosti na 130 km/h a dojezd asi 50 kilometrů. Pokud budete chtít využívat hlavně spalovací motor a přitom dobíjet akumulátor, zvolíte režim Battery Charge. Celkově potom Passat GTE zvládne ujet vzdálenost mezi 1050 až 1114 kilometry.
Vizuálně je plug-in hybrid odlišen modrou linkou v přední části, full-LED světly vpředu i vzadu, upraveným předním nárazníkem s LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C a 17palcovými koly se specifickým designem. Uvnitř GTE kombinuje modré podsvícení a prošívání se sportovním volantem a hlavicí řadící páky. Sedadla mají částečně modré čalounění, kombinující kůži a Alcantaru. Unikátního vzhledu se dočkaly budíky, na přání zaměnitelné za 12,3palcový displej.
Výbava obsahuje sedm airbagů, Front Assist s funkcí nouzového brzdění, adaptivní tempomat, bezklíčkový přístup do vozu, elektrická okna a zrcátka, třízónovou automatickou klimatizaci, audiosystém Composition Media s 6,5palcovým displejem a parkovací kamerou, multifunkční volant nebo vyhřívaná sedadla. Cena je 1 149 900 korun v případě sednu a 1 169 900 korun v případě kombi Variant.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?