Je to sotva dva měsíce, co se nám představily dvě nové verze Audi RS6 a RS7. Ty nesou přízvisko Performance a v těchto dnech si je můžete začít objednávat.
Tuzemské zastoupení aktuálně zahájilo jejich předprodeja provedení Performance posouvá výkon osmiválcového motoru na 605 koní a na točivý moment 750 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola skrze systém Quattro a oběma autům potrvá akcelerace z nuly na stovku za 3,7 sekundy. Zajímá vás maximálka? Ta v obou případech činí 305 km/h.
Co se týče samotných cen, zájemci o Audi RS6 Avant Performance zaplatí mininálně 3 034 900 Kč, za dynamičtěji vypadající RS7 Sportback si připlatíte ještě 199 tisíc navíc. Na druhou stranu, nemusíte se bát příplatků, těch je tady naštěstí jen minimum.
Drobnou zavádějící informací je ale maximálka 305 km/h, která i u verze Performance dosahuje pouhých 250. Kdo chce dosáhnout na oněch zmíněných třistapět, musí si připlatit za odblokování elektronického omezovače. Hold je to Audi...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?